De Janssen Trofee

De Trofee werd veroverd door Hettie Wijnen en Ron Apontoweil.
2. Irene van den Burg en Hennie Groothuis
3. Mieke Gondrie en Arjen van der Horst

Een korte uitleg van Greensome tegen par met bisque
Er wordt gespeeld in een team van 2 personen (een hoge handicapper met een lage handicapper) tegen een ander team van 2 personen. Totaal speel je dus met zijn vieren in een flight, twee tegen twee. Beide spelers van hetzelfde team slaan af, zij kiezen de naar hun inzicht beste bal en spelen daar om en om mee verder.
Bij de wedstrijdvorm ‘Tegen-par’ spelen alle teams tegen de par van de baan. Bij ‘Tegen par’ wordt er volgens de strokeplay regels gespeeld. Als een team ‘netto’ (aantal slagen minus de eventueel te ontvangen slagen) een betere score heeft dan de par van de baan dan schrijft hij een ‘+’ op de kaart. Bij gelijk aan de baan een ‘0’ en bij slechtere netto score een –
Variatie hierop is de zogenaamde ‘bisque’. Hierbij mag de speler zelf bepalen waar hij of zij de slagen invult, onafhankelijk dus van de stroke index. Dit is een prachtige spelvorm en het moge duidelijk zijn dat het inzetten van de slagen na iedere gespeelde hole moet gebeuren. Indien je aan het eind van de wedstrijd slagen over hebt dan heb je pech en ben je misschien te zuinig geweest.
Voorbeeld: een team heeft 24 slagen te verdelen. Op hole 6 (par 3) scoort het team een 5 en besluit 2 slagen in te zetten, waardoor er een 0 op de kaart verschijnt. Hadden zij 3 slagen ingezet dan was er een + op de kaart verschenen, enzovoort, enzovoort