Het Kwakkie Festival

Kwakkie is de mascotte van de ‘Vrienden’, de woensdagavondopstap dus. Maar Kwakkie is tevens de bewaarder van geld dat moet worden gestort door leden die zich hebben ’misdragen’. Tijdens de uitslag van de woensdagavond-wedstrijd deelt onze topconferencier Melvin de Boer boetes uit. Boetes als te laat komen, voor je beurt spreken en nog allerlei golf gerelateerde boetes. In de loop van het jaar raakt Kwakkie aardig gevuld met bijdragen tussen de €1 en € 5.
Op 10 december vond de jaarlijkse afsluiting van het golfseizoen plaats, het Kwakkie Festival dus. Een deel van de opbrengst van Kwakkie wordt ingezet voor het feest en een deel voor het goede doel. Daarnaast vindt er ook nog een veiling plaats van allerhande zaken. Het geheel leverde het fantastische bedrag van € 10.000 op, dat wordt overgemaakt naar het Ronald McDonaldhuis te Leiden. Wij kunnen allemaal apetrots, pardon Kwakkietrots zijn op onze geweldige groep. Onderstaand topstuk werd door alle festivalgangers voor € 1000 verworven. Het zal worden aangeboden aan de club om in het clubhuis op te hangen

Iedereen die meebetaald heeft was uitgenodigd, er zat meer dan € 2000 in Kwakkie. Meer dan 50 man hebben bij de 3 Musketeers genoten van een heerlijk stamppotbuffet en mochten vrij drinken . Er waren verschillende golfspelletjes om geld op te halen voor het goede doel. Marc Burgman en Melvin de Boer hebben de magic show verzorgd waarbij konijnen, telefoons en jonge dames op raadselachtige wijze werden weggetoverd en weer te voorschijn kwamen.
Hoogtepunt was de veiling voor het Ronald McDonaldhuis in Leiden. De ouders van Finlay Westera, zoon van Guilette en Mike, konden hier af en toe verblijven terwijl hun zoon werd geholpen aan zijn hartproblemen. Finlay is nu één jaar en het gaat gelukkig heel goed met hem.

Er waren 20 items beschikbaar gesteld door diverse vrienden, oa. spelen op de Dutch, een tablet, mooie wijn, gesigneerde voetbalshirts en nog veel meer.
Een bijzonder schilderij van Tiger Woods, geschilderd door ene M. De Boer, werd dus door alle leden gezamenlijk gekocht voor € 1000 euro.
Het is super wat zo’n hechte vriendengroep voor elkaar krijgt. Mike is er heel blij mee en bedankt iedereen voor zijn of haar bijdrage .
In dagblad Tubantia is ook aan het festival aandacht besteed. (Na verloop van tijd zal de voorgaande link niet meer werken)

TEKST UIT BERICHT VAN RMCD-HUIS LEIDEN OP FACEBOOK:
De leden van ondernemersvereniging ‘Vrienden van Golfclub Driene’ steunen elkaar door dik en dun. Zo ook toen het zoontje van Mike Westera lange tijd opgenomen was in het Leids Universitair Medisch Centrum – LUMC en zijn vriendin Guillette Rekveldt en hij in ons Huis verbleven. De ‘Vrienden van’ zijn nu ook onze vrienden, want de opbrengst van de veiling tijdens hun benefietavond op 10 december mogen we gebruiken voor onze Nieuwe Daktuin. #dankbaar!