Ryder Cup – DAG 2

Onder bijzonder goede weersomstandigheden is de 2e Rydercup wedstrijd van 2017 van start gegaan. De oorsprong van dit geweldige evenement ligt voor Driene in het verleden. Aanvankelijk onder aanvoering van Gerard Siemerink voor de ‘Tukkers’ en Rudi Houwert voor ’the rest of the world’. Aan de toen uitgesproken wens om hier een jaarlijkse traditie van te maken is duidelijk gehoor gegeven. En elk jaar wordt met veel furore en persoonlijke inventiviteit door de beide captains de start van de wedstrijd bijzonder gemaakt.
Ook vandaag hebben de captains van beide ploegen zich bij de briefing hun ploeg opgeroepen tot een overwinning zeker na het gelijke spel van vorige week 5.5 tegen 5.5
Bij afwezigheid van Hans Ouwehand nam Frans van Mol de honneurs waar.

De wedstrijdleiders kijken zorgelijk, maar bij de briefing bleek alles weer prima geregeld te zijn.

Joop had er niet helemaal op gerekend dat hij de uitslagen zou bekendmaken en hij was daardoor niet volgens de (ongeschreven) herenmiddagregels op gekleed. Aangezien het jasje van Cees van de Bovenkamp hem ook wel paste, werd alsnog aan de kleding etiquette voldaan.

Ook deze tweede dag wordt er gestart met twee keer een complete ploeg van 20/20 en met dezelfde spelvorm Greensome Chapman Matchplay. Welkom werd geheten aan Jan Sizoo die na bijna twee jaar afwezigheid het opnieuw weer aandurfde.

Links captain David Wijnen en hierboven plv captain Frans van Mol

De tukkers hebben zich volledig gerevancheerd door deze wedstrijd met 6.5 tegen 3.5 in hun voordeel te beslechten. Volgende week de derde en laatste battle die individueel beslecht gaat worden met de spelvorm single matchplay.

Op 23 augustus is de stand van de inschrijvingen voor volgende week: R.o.t.w 20 + 1 inschrijvingen en Twente 19 inschrijvingen. Als er nog flights gevormd kunnen worden, gaat dat ook gebeuren. Dus schrijf je in ook op de reservelijst. Na afloop van de derde dag is er een gezamenlijk Chinees buffet verzorgd door meester kok Jan en zijn team.