Hans Buma en Jan van der Veen

vossen 2017

9e Hennie Jordaan Bekerwedstrijd 2017

Voor beide categorieën was het nog spannend om de fel begeerde titel ‘Vos 2017’ in de wacht te slepen. Met 16 deelnemers in de categorie 1 en met 10 in categorie 2 werden de wedstrijden aangevangen. De weersomstandigheden waren redelijk tot goed te noemen zeker gezien de regen die er de dagen ervoor was gevallen. Zelfs de rododendron naast het clubhuis deed deed nog een poging om ons goed te stemmen.
De drie bij start genoemde toppers lieten het (behoudens Gerard Siemerink) aardig afweten door met respectievelijk 72/79/85 binnen te komen.

In de HJ-beker 1 werd Rolf von Geldren met een score van 71 de winnaar van vandaag. Tweede werd Robin Gray met 72 en nr. 3 werd Gerard Siemerink met een score van 72 netto en daarmede ook de beste scratch speler van de dag. An passant nam hij ook de neary voor zijn rekening.
Dan kan je wel gemoedelijk achterover hangen in je stoel 85/72.

Het CBA was 0. Er werden 6 birdies gescoord waarvan twee door Hans Weber. Hans Ouwehand liet zich nog een keer gelden door de longest op zijn conto te laten noteren. Het seizoen wordt op 8 november met het ‘Captains dinner’ afgesloten. Vooraf is de vossenjacht (3 bal strokeplay NQ) voorafgegaan door de vos uit de HJ-beker 1 Jan van der Veen en de vos uit de HJ-beker 2 Hans Buma.

In de HJ-beker 2 werd Sanne Dijkstra 1e met 38 stablefort punten en verbeterde daarmee als enige zijn handicap. 2e werd Guus Droppers met 34 stableford punten en 3e werd Kees van de Bovenkamp mer 32 netto.

1e – Sanne Dijkstra

3e – Kees vd Bovenkamp

Volgende week de jubileumuitwisseling tegen P.W., het tweede lustrum. De starttijd is 12.00 uur, graag uiterlijk 11.30 uur aanwezig.

De vijf eters waren getuige van de fantastische seizoensafsluiting van de ‘Vrienden’. 15 leden waren tot de finale doorgedrongen en alle 15 hadden een caddy. EVERT-JAN NIJHOF (ook lid van de herenmiddag) is kampioen 2017 bij de Vrienden, haast Vos-waardig!!

Op de foto’s speler Marc Burgman met zijn caddy Peter Mook.