Playing Handicap

Voor de playing handicap moet de juiste tabel worden gekozen. De eerste keuze is de link HEREN of DAMES. In de tabel moet worden gekozen of van rood dan wel van geel wordt gespeeld. En dan ook 18 of 9 holes. En als er 9 holes worden gelopen kan worden gekozen uit de eerste 9 holes of de tweede negen.

Dames

Dames kunnen kiezen of zij vanaf de gele of vanaf de rode tee’s spelen. Bij het lopen van een qualifying kaart moet een keuze worden gemaakt tussen 9 of 18 holes en een keuze voor rood of geel. Bij 9 holes is er ook nog de keuze voor de 1e of de 2e negen holes. Eenmaal gekozen, is er onderweg geen verandering meer mogelijk. Bij wedstrijden bepaalt de wedstrijdleiding het aantal holes en de kleur.
Tijdens oefenrondes staat het uiteraard iedereen vrij onderweg te variëren.

Driene – DAMES – geel en rood – 9 en 18 holes

Heren

Voor de heren geldt hetzelfde als hierboven is beschreven. Let wel bij de keuze voor rood moet de ronde met aanmerkelijk minder slagen worden gespeeld.

Driene – HEREN – geel en rood – 9 en 18 holes

ÉÉN wereldhandicapsysteem

Per 1 maart 2021 is er EEN wereldhandicapsysteem ingevoerd. Over de gehele wereld hetzelfde systeem dus. De handicap wordt vanaf deze datum berekent over de beste 8 scores van de laatste 20 scores. Voor een kennismaking met het nieuwe systeem kun je via deze link een korte samenvatting van het nieuwe systeem zien.