STAP 1 – Golfbaanpermissie

Bij Golfclub Driene kunt u met Golfbaanpermissie de baan in. Daarvoor moet u wel (proef)lid zijn. De club stelt deze minimale eisen aan de speelvaardigheid om te zorgen voor doorstroming en tempo in de baan.
Ook wordt u geacht de veiligheidsregels op een golfbaan te kennen en op de hoogte te zijn van de etiquette, waardoor u op een sociale manier met andere golfers kunt omgaan. Bovendien zijn er regels die betrekking hebben op het zorgvuldig omgaan met de baan en de natuur er omheen. Kortom: voldoende redenen om eisen te stellen aan het kennisniveau en de vaardigheden van beginnende spelers.
In Stap 1 van het 9-stappenplan haalt u uw Golfbaanpermissie. Het boekje van Stap 1 kunt u krijgen van onze golfprofessional Hugo de Bruin. Hierin staat beschreven wat u allemaal moet kunnen en weten om een Golfbaanpermissie te krijgen. U maakt kennis met de omgeving op de golfbaan en leert de basisbeginselen van golf: techniek en etiquette. Hierdoor bent u in staat om op een plezierige en veilige manier baanervaring op te doen. De leden van de club en de golfprofessional zullen u hierbij begeleiden. Na het behalen van de Golfbaanpermissie kunt u doorstromen naar Stap 2 van het 9-stappenplan, clubhandicap 54.