Stap 2 van het 9-stappenplan

Naar Clubhandicap 54

Voor het verkrijgen van clubhandicap 54 wordt van u verwacht dat u een regelexamen doet en als u daarvoor bent geslaagd een kaart speelt over 18 of 9 holes met een score van 36 dan wel 18 stablefordpunten. Als u dit met goed gevolg heeft afgelegd, krijgt u clubhandicap 54 en het bijbehorende NGF-pasje.
Dit alles wordt begeleid door een lid van de Handicap & Regelcommissiecommissie. Deze  commissie verzorgt regelavonden waarin u uitleg krijgt over de regels en de etiquette.
Heeft u Clubhandicap 54, dan bent u vrij om zonder begeleiding te spelen op onze baan. U dient dan wel (proef)lid van Golfclub Driene te zijn.

Hoe  verkrijgt men zijn eerste Handicap ?  (Handicap 54)

Handicap 54 wordt afgegeven nadat de kandidaat met goed gevolg heeft voldaan aan de volgende eisen:
1) Het behalen van NGF-Golfbaanpermissie..
2) Het behalen van het Golfregelexamen..
3) Het inleveren van een Qualifying Kaart uitgaande van Handicap 54 waarbij de kandidaat 18 punten of meer bij het spelen  van 9 holes of bij 36 punten of meer bij het spelen van 18 holes heeft behaald.
4) De kandidaat moet NGF –Golfbaanpermissie hebben behaald en zijn geslaagd voor het Golfregelexamen voordat hij een Qualifiying Kaart met Handicap 54 kan spelen. Het Golfregelexamen mag ook worden afgenomen voordat de NGF-Golfbaanpermissie is behaald.i>

Uw eerste Qualifying Kaart

* U kunt hiervoor nog geen sticker uitdraaien!
* U moet deze kaart lopen met een gekwalificeerde marker d.w.z. deze moet een handicap hebben van 54 of lager.
* Op deze kaart dient u duidelijk te vermelden EERSTE KAART en de DATUM..
* De kaart moet volledig ingevuld zijn: Tee kleur dame of heer, volledige naam en  lidcode.