Damescommissie

Voor de dinsdagmiddag is de exacte handicapgrens 36. Dit geldt voor alle wedstrijdvormen!

De vaste wedstrijdmiddag voor de dames is de dinsdag vanaf 12.30 uur. Er wordt gestreefd naar een combinatie van sportiviteit én gezelligheid. Deze combinatie wordt door de deelnemende dames door de jaren heen zeer positief beoordeeld. Het seizoen start eind maart met de openingswedstrijd en eindigt eind oktober met de sluitingswedstrijd. Om de onderlinge band nog wat verder te versterken wordt beide keren na afloop van deze wedstrijd gezamenlijk gegeten. Gedurende het seizoen wordt er na iedere wedstrijd iets gedronken, iedere laatste dinsdag van de maand met een hapje erbij.

Er zijn twee soorten wedstrijden, Q- en Niet-Q-wedstrijden. Voor deelname aan beide soorten wedstrijden is een exacte handicap grens van 36 dus een vereiste. Gedurende het seizoen zijn er verschillende wedstrijdvormen, is er één keer per seizoen een uitwisseling met PW en en twee keer per seizoen een gezamenlijke wedstrijd met de heren. Eén op de dinsdagmiddag, de zogenaamde Hetty Werthauer beker en één op de woensdagmiddag, genaamd the Battle of the Sexes.

Het is een jaarlijkse traditie dat Beatrice Poortermans een lammetje maakt van de eerste grasboter van het jaar. Het lammetje wordt uitgereikt aan de winnaar van de wedstrijd vlak voor Pasen.