30 maart – 3 bal strokeplay

Met 26 deelnemers is deze eerste qualifying stokeplay wedstrijd matig bezocht. Dat het nog even wennen is aan de baan en de zomerse afslagen en greens blijkt wel uit de scores. Slechts twee personen hebben in de buffer gespeeld en door het CBA van – 2 heeft nog een derde zich daarbij kunnen aansluiten.
10 of meer slagen op één hole kan/is dodelijk voor het eindresultaat bij een strokeplay wedstrijd. Dit overkomt een speler met een hogere handicap vaker dan een speler met een handicap van 10/15. Ook al hebben die spelers dan minder aftrek, door hun meer constante spel is de verrekening daardoor weer in evenwicht. Zie de foto van de kaart met veel slagen per hole.
De winnaar van deze wedstrijd is Pieter Lem (zie de winnaarsfoto) met een netto score van 72 playing hcp. 17. Tweede is geworden Henk ter Mors met een netto score van 73 playing hcp.17 en derde is ben Gelévert met 75 netto met een playing hcp. van 14.
De meest scratch speler van vandaag is Gerard Siemerink met een bruto score van 87 en netto 76 met playing handicap van 11.
Er werden 7 Birdies gemaakt. In zijn poging om de kosten binnen de perken te houden bedacht de penningmeester dat er voor de neary, second neary en scratch speler geen balletjes zouden worden weggegeven. Dat misverstand werd na de uitreiking alsnog goed gemaakt.
Hans Buma had het inschrijvingsgeld in een (gelukkig ongebruikte) verpakking aangeboden (zie de foto onderaan).

Winnaar Pieter Lem

Strokeplay:

de oudste vorm

van het golfspel

Hans Buma had het inschrijvingsgeld

in een (gelukkig ongebruikte) verpakking gestort.

Een scorekaart met wel erg veel slagen…..