2e Hennie Jordaan bekerwedstrijd

.
Met nog steeds een matige deelname van 29 heren is de 2e Hennie Jordaan bekerwedstrijd gespeeld. De weergoden waren ons goed gezind en bleef het droog tot de laatste hole. Hierna kwam het met bakken naar beneden. Opnieuw was de CBA – 2 en hebben er zich maar 3 personen in de buffer gespeeld.
De Heeren commissie heeft de traditie in ere hersteld door de tinnen H.J.memorial tankerd uit de kast te halen en deze gevuld met het Twentse gerstenat aan de winnaar aan te bieden die deze zelf mocht ledigen of met zijn teamgenoten delen. Rudi van Doorne heeft deze uitdaging met verve aangenomen.
(Zie de foto van Rudi met de tinnen beker.)
Opnieuw heeft Rudi van Doorne bewezen dat hij onder zware druk goed kan presteren want voor de 2e keer op rij is hij de winnaar van deze wedstrijd met een bruto/netto score van 94/72 pl.hcp 22. Gerard Siemerink heeft zich opnieuw bewezen om als de meest scratch speler de 2e plaats op te eisen met een bruto/netto score 85/74 pl.hcp 11. De 3e plaats was voor Joop de Jong bruto/netto 98/75 pl.hcp 23.
Er werd 5 keer een birdie gemaakt. De neary was voor Pieter Lem en de Longest voor Gerard Siemerink.
30% van de deelnemers heeft daarna nog gezellig aan het etentje meegedaan. Dat de Hennie Jordaan bekerwedstrijden een speciale betekenis voor velen hebben bleek al doordat heel veel heren zich in colbert en stropdas hadden gehuld.
De clubconsul van de Old Grand-Dad riep iedereen op die opa is en nog geen ondersteunend donateur, zich alsnog voor a.s. woensdag te melden om nog mee te kunnen doen aan de lokale OGD wedstrijd.