1 juni – Driene–Burgsteinfurt

Woensdag 1 juni jl. was het weer zo ver. De jaarlijkse uitwisseling met Golfclub Burgsteinfurt. Dit jaar waren wij gastheer. De begroeting was allerhartelijkst, mede vanwege het aantal oude bekenden van voorgaande jaren. De koffie met krentenwegge was een schot in de roos. Om 12.00 uur verzamelden zich alle deelnemers voor de briefing. Hans Ouwehand heette in zijn beste Duits onze gasten hartelijk welkom en herinnerde aan de jarenlange vriendschappelijke band met Burgsteinfurt.
Na bekendmaking van de flightindeling en de spelvorm (fourballbetterball matchplay) gingen alle deelnemers richting hun startpunt. Om 12.30 uur klonk de bel en kon er gestart worden. Hoewel de weersvooruitzichten weinig goeds deden vermoeden, bleef het, op een enkele regendruppel na, de hele middag droog met geregeld zon. Onderweg bleek uit signalen van enkele clubleden dat de resultaten dit jaar vermoedelijk beneden de verwachting zouden blijven. Duim omlaag en hier en daar een vertwijfeld gezicht. Halverwege de wedstrijd kwam Jacqueline met een paar heerlijke gehaktballetjes en een flesje water. Een welkome verrassing. Tussen 5 uur en half 6 waren alle spelers van de baan en was het tijd voor douchen, omkleden en vooral het terras en een drankje. De wedstrijd werd nog even aan tafel nabesproken met veel als ik….dan had ik….
Om half zeven konden we aan tafel en genieten van de heerlijke aspergemaaltijd die Jan voor ons had bereid. Terecht werd hij nog even in het zonnetje gezet evenals de bardienst. Bij de prijsuitreiking bleek dat het bovenstaande vermoeden terecht was. Met 8 tegen 4 hebben we verloren. De trofee gaat mee naar Burgsteinfurt. In zijn dankwoord bedankte Hans alle spelers voor de meer dan prettige middag en hij hoopte dat onze contacten nog vele jaren stand houden. Ook Ernst sloot zich hierbij graag aan. Hij vond deze uitwisselingen altijd erg gezellig en zag ons volgend jaar graag terug in Burgsteinfurt. Daarna nam onze nieuwe voorzitter, Frans van Mol, het woord. Hij sloot zich graag aan bij de woorden van Hans en Ernst en onderstreepte nog eens het belang van deze contacten. Hij bedankte tevens de organisatie voor het goede verloop van de wedstrijd.
Er werd vervolgens nog enige tijd gezellig nagepraat. Kortom, een zeer geslaagde middag met 48 deelnemers.