5e Hennie Jordaan Bekerwedstrijd

Onder optimale weeromstandigheden is de 5e Hennie Jordaan bekerwedstrijd gespeeld met 27 deelnemers. De baan ligt er fantastisch bij en het CBA was dus nul.
Van de deelnemers die de vijf wedstrijden gespeeld hebben wordt de ranglijst aangevoerd door Gerrit Groothuis met 379 (gem.75.8), tweede is Joop de Jong met 388 (gem. 77.6) en Hans Buma is derde met 395 (gemiddeld 79.0).
Ook vandaag was Gerard Siemerink weer voor de tweede keer op rij de winnaar met netto 68 (pl.hcp 11) en daardoor ook weer de beste scratch speler.
2e plaats voor Hans Ouwehand met 69 (pl.hcp 13) en hij had ook de longest met een afstand van ongeveer 215 mtr. 3e plaats was voor Pieter Lem met 70 netto (pl.hcp 16).
De Neary was voor Alfons Esman.
Zie hieronder de foto van de winnaars. De H.J. bekerwedstrijden worden kritisch gevolgd op vele punten waaronder. de juiste regeltoepassing en uitholen, maar ook wie de beste swing heeft. De fotograaf legde de swing van Alfons Esman vast.

Onze eigen fotograaf nam nog iets veel mooiers in de baan waar. Zie de foto van een nest met jonge Mandarijn eenden.
Joop dacht nog een nieuw OGD donateur in de wacht te slepen door Jan Meijer op dit goede doel te wijzen. Jan ging daar direct mee akkoord ging tot de vraag gesteld werd of hij wel al opa was. Dit was nog niet het geval, maar hij zou zijn dochter erop aanspreken en meldt zich direct wanneer het zover is.

‘Je leukste film’ maakt een promotiefilm voor Golfclub Driene.