Wedstrijd vanaf de rode tees

Vandaag een qualifying wedstrijd vanaf de rode tees. Voor de een een voordeel voor de ander leverde dit niets op. Gemiddeld moesten er 3 tot 4 slagen ingeleverd worden. Ook blijkt niet uit de score dat de hogere handicap spelers hier voordeel bij hebben omdat zij relatief met een betere/slechtere netto score binnenkwamen. Er hadden zich 33 spelers ingeschreven. Uiteindelijk werd er gemiddeld beter gescoord. Het CBA was 0
De beste score van vandaag was voor Guus Droppers met 41 stableford punten.
Jan van der Veen is 2e geworden met 39 punten en nr 3 Arnold van der Sommen met 38 punten Ben Gelevert eveneens met 38 punten. Hans Weber/Gerard Siemerink en Kees Ooijevaar hebben eveneens hun handicap verbeterd door met 37 stableford binnen te komen. Er zijn 14 birdies gescoord.
De second neary: Gerard Siemerink en de neary: Hans Ouwehand.
Dat Hans Ouwehand ervoor ging bleek eruit dat hij op hole 4 zijn 1e afslag op het parkeerterrein sloeg maar ook zijn provisional kwam daar terecht en heeft hij op twee auto’s zijn geurmerk achtergelaten. (heel netjes met zijn telefoonnummer onder de wissers)
Als blijk van waardering voor het vele werk dat Kees Ooijevaar voor de club heeft gedaan (en nog doet) heeft de herencommissie unaniem besloten hem een levenslang lidmaatschap voor de herenmiddag aan te bieden. Hiermede vooruitlopend op de huidige toelatingseis van hcp. 28.4 te gaan verhogen.
Dat Kees dit kan waarderen blijkt eruit dat hij vandaag akte de présence heeft gegeven en zich (ten overvloede) heeft voorgesteld en zich zal inspannen om op de woensdagen zich vrij te maken en om deel te nemen aan de herenmiddagwedstrijden. Hij liet dit gepaard gaan met het aanbieden van een drankje.

2e plaats: Jan van der Veen

3e plaats: Arnold van der Sommen