6e Hennie Jordaan bekerwedstrijd

Onder dreigende weersomstandigheden is de 6e H.J. bekerwedstrijd van start gegaan. Code rood, oranje of geel, het deerde de 22 1/2 aanwezigen niet om vol goede moed te starten. De halve was Anton Strabbing die voor het eerst weer 9 holes meedeed.

Na ongeveer een uur gespeeld te hebben ontstond uit het niets een geweldige donderklap maar dat was het dan ook. Een of twee kleine regenbuien konden ook de pret(prestaties) niet drukken. Hoewel de geluiden in de kleedkamer anders deed vermoeden was het CBA 0. Alleen Sanne Dijkstra wist zijn handicap te verbeteren door met 69 netto en 37 stableford punten binnen te komen en zich daarmee gelijk als winnaar profileerde. Ruud Werner met 70 netto en 36 stableford plaatste zich als tweede en Arnold van de Sommen met 72 en eveneens 36 stableford punten als derde.

De leidinggevende commissie had besloten om naast de neary en de longest ook nog een second neary in te voeren die door Sanne in de wacht werd gesleept. De neary was voor Arnold en de longest voor Pieter Lem. De longest werd toegekend onder protest omdat het niet duidelijk was waar de pot stond bij het passeren van de laatste flight en deze daardoor niet kon vergelijken welke afstand er genoteerd stond. Arnold was tevens de beste scratch speler met 88 bruto /72 netto. Er werden 3 birdies gemaakt waarvan Arnold er twee voor zijn rekening nam en Pieter Lem één.
Dat het een goed idee is geweest om de zilveren HJ beker in ere te herstellen laat Sanne hier genietend van het Twentse gerstenat opnieuw hier duidelijk zien.
In de opmars naar het uiteindelijke doel: ‘het veroveren van de Hennie Jordaan beker 2016’ begint na 6 gespeelde wedstrijden de stand enigszins vorm te krijgen.
Dit is de uitslag over de 5 best gespeelde wedstrijden:
nr 1 Wim ten Heggeler – 369 punten – gemiddeld 73.8 %
nr 2 Hans Ouwehand 371 / 74.2 %