Driebal Stableford wedstrijd

.
De senioren vakanties voorbij? Dat is nog niet direct te merken aan het aantal inschrijvingen per wedstrijd. Het weer ‘dan weer te warm en dan weer te nat’ is misschien naast de overwintering- en vakantieperiode hiervan de reden. Ook een aantal vaste spelers van de woensdag moesten tijdelijk afhaken maar gelukkig zien we deze weer min of meer actief deelnemen, zoals Hans Le Loux, Stephan Nijhuis, Jan Gerritsen en Anton Strabbing. Anderen, zoals Frits Sjoerdsma en Alfons Terhorst werken hard aan hun herstel en wensen wij hun daarin veel sterkte. Weer anderen kunnen wegens partnerzorg thuis, minder vaak meedoen. Hans Zeevalk en Anton Strabbing gingen voor de 9 holes.
Een groep van negen leden – die bijna altijd aan de herenmiddag deelneemt – was op uitnodiging om bij ‘de Hilversumse golfclub’ te spelen om de Bosbokaal. Vandaag namen 23 senioren deel aan de qualifing stableford wedstrijd. Enige consternatie ontstond toen Gerard Siemerink dacht een bijzonder pokemon op de oefengreen waar te nemen. Het bleek echter gewoon de aanduiding ‘hole 8’ op de oefengreen.

Ondanks een druilerige regen bleef het redelijk weer en het CBA was hierdoor binnen de perken met -1. Er werden 4 birdies gescoord. De neary ging naar Cees Blaak en de second neary naar Jan van der Veen.
Ook de 3e plaats met 36 stableford punten ging naar Jan van der Veen met een gelijke score door Hans Weber (de laatste 9 net iets minder).
De 2e plaats was voor Gerard Siemerink met 37 punten evenals Joop de Jong ook met 37 stableford punten die op laatste hole (18) een birdie maakte waardoor zijn 2e 9 beter uit de bus kwam.

Dat het seizoen alweer in een gevorderd stadium is blijkt eruit dat de natuur alweer paddenstoelen laat zien.
De clubconsul van de “Old Grand-Dad Club” kon het niet nalaten de twee nieuwe leden – te weten Bart Witsenburg en Huib Kets – te benaderen om hiervan donateur te worden. Zonder ook maar een moment bedenktijd te nemen gingen zij hierin volledig mee akkoord waarmee het aantal donateurs van Driene hiermede op 45 komt.
Afsluitend werd er nog even op gewezen dat er vanaf heden voor alle drie de Ryder Cup wedstrijden ingeschreven kan worden. Er is voor gekozen om de inschrijvingen per team tot 16 te beperken omdat in het verleden spelers gezocht moesten worden om de teams te completeren. Als er uit de reservelijst alsnog aan beide teams een flight samengesteld kan worden, zal dit zeker gebeuren.
Volgende week de 7e Hennie Jordaan bekerwedstrijd.