Driene tegen de Twentsche Golfclub

Wedstrijdleiding volledig van de kook !!!!!!!!!!!!!!!!!

Wie kan dit vooraf bedenken, 14 september meer dan 30 graden. Vorig jaar ook al niet gespeeld, omdat toen de baan onder water stond. Na vele app,s en telefoontjes onderling besloot de wedstrijdleiding op advies van het bestuur de wedstrijd af te gelasten, maar met de restrictie dat wie wel wilde spelen dat op eigen risico kon doen. Dit vooraf goed gecommuniceerd met de captain van TGC.
Wat schetste onze verbazing ‘De Twentsche’ kwam met de volledige inschrijving van 24 personen en van ‘Driene’ waren slechts 8 personen op komen dagen. In goed onderling overleg is besloten de flights zo in te delen dat er in elke flight een Driene speler bij twee Twentsche spelers zaten. Drie flights moesten volledig met Twentsche spelers worden ingedeeld.
Een prima concept bleek later, want er is goed tot zeer goed gespeeld en er bleken vijf winnaars met 37 stableford punten de hitte te hebben weerstaan. Zeker zes met 35 stableford en een groot aantal in de buffer.
Nr.1 Jaap Dekker met de laatste 9 13 punten.
Nr. 2 Frans van Mol met de laatste 9 11 punten.
Nr. 3 Joop de Jong
Nr. 4 Ko Meerwalt
Nr. 5 Jan Groeneveld

Bijna alle TGC leden namen aan het eten deel wat gezien het mooie weer buiten werd uitgeserveerd.
Hoewel het veel moeite koste om bij ons de inschrijving van 24 vol te krijgen en dit eigenlijk pas op de laatste dag gelukte vraagt de wedstrijdleiding zich af dat we ons toch moeten gaan beseffen dat dit een geweldige kans is om met anderen om en om uit en thuis het golfspel en vooral de after party samen te beleven. Uit de enquête blijkt de meerderheid voor handhaving is, maar dan zou het niet zo moeilijk moeten zijn om de inschrijving vol te krijgen.
Hopelijk de volgende uitwisseling niet te hoeven leuren om deel te nemen.

De birdies waren er velen en en door sommigen zelfs 2 keer gescoord.
Jan van der Veen ondernam een prima aktie door met waterijsjes door de baan te gaan
wat door iedereen zeer gewaardeerd werd.
Hans Ouwehand verwelkomde de gasten op zijn bekende innemende manier waardoor er geen enkele wanklank over het weer of het niet opkomen van de Driene spelers te horen viel.