8e Hennie Jordaan wedstrijd

De 8e Hennie Jordaan bekerwedstrijd werd onder een stuk betere weersomstandigheden gespeeld dan de vorige die toen op het nippertje door kon gaan, omdat de baan een uur vooraf nog geheel blank stond. De een na laatste H.J. bekerwedstrijd werd echter met 29 deelnemers aangevangen onder bijzonder aangenaam weer, 23 graden en windstil.
Bij de start van deze 8e wedstrijd lag Hans Ouwehand met 360 punten aan kop over de beste 5 wedstrijden maar de concurrentie is niet veraf.
Vandaag zijn de 3 beste spelers van de 8e wedstrijd geworden :
nr. 1. Joop de Jong bruto 91 netto 68
nr. 2. David Wijnen bruto 88 netto 70
nr. 3. Gerrit Groothuis bruto 95 netto 71

Joop heeft zijn droom is verwezenlijkt door één keer de H.J. bekerwedstrijd in de wacht te slepen. Zijn flightgenoot Arnold van der Sommen gaf hier een juiste definitie van ‘onbewust bekwaam’.

Na gezellig alle bijzondere goede – en misslagen te hebben gedefinieerd nog steeds op het terras ook op 21 september heeft een select gezelschap zich aan tafel begeven.

Boven de natte baan van vorige week en hieronder de prima baan van deze week.

De beste bruto speler is Hans Weber met bruto 85 netto 71
De neary was voor Gerard Oosterhuis en de Longest voor Alfons Esman.
Heel goed was het om Frits Sjoerdsma na een moeilijke periode weer in ons midden te hebben.
Rene Hermsen heeft even aan aan de herenmiddag geroken en aangegeven dat hij zich er volgend jaar bij zou willen aansluiten. Hij speelt momenteel hcp 27.1

Vandaag heeft Gerard Siemerink zich op de 2e plaats genesteld met 363 punten over zijn 5 best gespeelde wedstrijden. Gerrit Groothuis staat derde met 364. Henk ter Mors en Wim ten Heggeler zijn respectievelijk 4/5e gedeeld met 367 punten.