Verslag van de tweede Rydercup wedstrijd

Integratie van Turken bij Golfclub Driene

Het miljoenen kostende onderzoek naar integratie van Turken in Nederland en dat dit zou zijn mislukt blijkt bij Golfclub Driene te zijn gelogenstraft. Op zoek naar een tukker om de flight compleet te maken kwam er geen tukker maar een Turk opdraven. De captain David Wijnen zei dat er ruis op de lijn was en dat daardoor Annan Meteer als tukker werd ingedeeld. Dit grapje kon ook Annan wel waarderen.
De tweede greensome matchplay wedstrijd werd door een intensieve interactie door Jan van der Veen en Hans Ouwehand uiteindelijk met 20/20 inschrijvingen afgesloten. Na ontvangst met koffie en krentewegge kon onder bijzonder warme weersomstandigheden aangevangen worden met de wedstrijd. Uiteindelijk bleken de spelers van de Rest of the World beter tegen deze extreme warmte bestand en werd er geëindigd op de stand 13 tegen 7 in het voordeel van ‘de rest’.
De tussenstand is nu 24 tegen 16 voor de Rest of the World.
De neary op hole 2/11 was voor Ben Gelevert.
De neary op hole 6/11 ging naar Gerard Siemerink.
De second neary was voor het duo Simon Klapwijk en Joop de Jong.
De captains hadden na de wedstrijd een pitching wedstrijdje georganiseerd op hole 5. Van elke flight mocht een speler vooraf geselecteerd door dobbelen twee ballen naar de hole spelen welke binnen door linten aangeven cirkels één of twee punten opleverde. Dat de heren na 18 holes en een of meerdere alcoholische versnaperingen te hebben genuttigd hun prestaties hollend achteruit gingen, bleek eruit dat er maar twee heren binnen de cirkels scoorden. Jan Wiggers met 1 punt en Frans van Mol deed nog een goede poging maar bleef tegen de rand van het lint liggen. Uiteindelijk werd Henk Blömer de winnaar met 2 punten.

Al met al weer een zeer geslaagde middag waar ‘meedoen belangrijker is dan winnen’.
Volgende week de derde en laatste Rydercup single matchplay wedstrijd met een uitdaging voor de Tukkers om 8 punten goed te maken.
Schrijft U hiervoor in, ook als het aantal van 16 is volgeboekt, want bij een gelijk aantal van beide teams kunnen er extra flights worden aangemaakt tot maximaal 22/22.