De Rydercup – Dag 1

Op 8 augustus is de Rydercup weer van start gegaan. De captains, David Wijnen van de Twentenaren en Frans van Mol van The Rest of the World, hebben weer hun uiterste best gedaan om de teams op volle sterkte te krijgen. Uiteindelijk is het hun gelukt om 24-24 te krijgen. Dus volle bak met 48 heren in de baan. Bij The rest of the World deed Hans Ouwehand als gastspeler mee.
De wedstrijd was vanwege de te verwachten hoge temperaturen verplaatst naar ’s ochtends 09.00 uur. Achteraf was dit niet nodig omdat de temperatuur een duikeling had gemaakt.
De Neary ging naar Pieter Lem en de Sneary naar Alfons Esman. De Longest ging deze keer niet naar de longhitters maar naar Charles Stork, die zich vanaf nu ook een longhitter mag noemen.
De wedstrijdvorm was FBBB. Uiteindelijk, na toch wel een spannende strijd, trokken de Tukkers aan het langste eind. Het werd 7 – 5.
Na afloop werd er een putting wedstrijd gehouden tussen 5 spelers uit ieder team. De prijs was ‘de gouden bal’. De winnaar mocht de bal inwisselen voor een halve wedstrijdpunt. Ook hier wonnen de Tukkers, die een erkend goede putteraar Jan van der Veen in hun midden hadden. Jan wisselde na afloop de bal in voor een half wedstrijdpunt zodat de stand 7,5 – 5 werd.

Captain Frans van Mol bespreekt de strategie

Twentenaren nemen soms de moeilijkste weg….