Tweede Hennie Jordaanwedstrijd

De zon was zo in de wolken dat deze volledig verdwenen, hetgeen leidde tot een verhitte strijd om de Henny Jordaan beker 1 en2 ( HJ 1 en 2). 28 leden waren gestart , 26 haalden de eindstreep. De meesten hadden last van de overgang van koud naar warm weer, slechts een enkeling hield het hoofd koel.
Op de wedstrijdtafel op het zonovergoten terras stonden/lagen golfballen (GB), stenen bekers met inscriptie (SBI), tinnen bekers met inscriptie en bier (TBIB) en chateaux grands crus rouge et blanc (Wijn) te wachten op de winnaars. Deze koele kikkers waren achtereenvolgens: de heren Lem (longest op hole 16 als experiment = GB), Gerritsen (neary = GB), Lem (hoogste bruto score/86 = GB), Wijnen (birdie = GB = geen bal), alsmede de winnaars van HJ1: 1. Tadema (SBI en TBIB en Wijn) 2. Recidivist Lem (2x GB) en 3. de Jong (GB) met nettoscores van 69, 69 en 72. De heren zaten allen in dezelfde flight, her en der gingen de wenkbrauwen omhoog. Daarnaast werden de winnaars van HJ2 onthuld: 1.Buma (SBI en TBIB en Wijn) 2. Droppers ( 2x GB) en 3. Kluitmans (GB) met respectievelijk Stableford scores van 36, 33 en 30.
Gerrit Tadema dreigde in zijn dankwoord frequenter aanwezig te zijn bij de HJ wedstrijden dan tot op heden, hetgeen niet bij iedereen tot enthousiaste reacties leidde, gezien de uitslag. Joop de Jong maakte de foto’s, waarvan een selfie (want derde plaats bij HJ1).
55% verdween hierna van het podium, de rest ruilde zijn thuisdiner in voor een a-la-carte menu op het terras. Het was een mooie dag… dat was het.

De wedstrijdleiding lag in handen van Hans Weber en Jos Gerritsen

Gerrit Tadema: 1e HJ1

Hans Buma: 1e HJ2

De toespraak van Gerrit

Meerdere ballen voor Pieter Lem,
2e bij de HJ1 en de longest.
Jos Gerritsen had de neary.

David Wijnen: Birdie

Joop de Jong 3e HJ1