De wedstrijdleiding was in handen van Cees van den Bovenkamp en Roderick Bredero

David Wijnen vraagt aandacht voor de maandbeker.

De Ringercompetitie – 3

Voor de prachtige dag van vandaag hadden zich 32 heren aangemeld. Er werd een Stableford-wedstrijd in de Ringercompetitie gespeeld. Daarnaast werden een ‘neary’ op hole 6 & 15 en een ‘sneary’ op hole 5 &14 ter extra uitdaging geïnstalleerd. De baan was inmiddels weer in haar zomerse pracht gekomen, en de greens toonden aan dat ook deze weer op weg zijn naar hun topniveau.
De wedstrijd is gewonnen door Hans Le Loux met 37 stableford punten. Op de 2e plaats kwam Arnold van der Sommen met 36 stableford, gevolgd door David Wijnen met 35 punten.

De ‘neary’ werd gewonnen door Simon Klapwijk, en de ‘sneary’ tot zijn niet geringe verbazing door Roderick Bredero.

Tweede plaats

Derde plaats

Afwezig, geen wijn, maar op afstand wel een balletje.

RINGERCOMPETITIE

Uitleg TABEL Ringerscore

In de vakjes worden per hole het hoogst aantal behaalde Stablefordpunten van die hole opgenomen. Als dus in wedstrijd 1 er twee punten zijn gehaald en in wedstrijd 2 drie punten is de ’twee’ vervangen door een ‘drie’. Een verbetering is dus alleen mogelijk als in een volgende wedstrijd meer dan drie punten worden gehaald.
Op de kleuren in de tabel moet nog even niet worden gelet. Deze zijn nogal onduidelijk en niet van belang voor de score.

In deze derde Ringerwedstrijd heeft Freek Hakvoort de leiding overgenomen van Peter Kluitmans, maar wel met een gelijke score van 46.

Over 2 weken vindt de Battle of the Sexes plaats, waaraan wij ook weer een grote deelname van de kant van de heren verwachten.
Als laatste nog even een korte aanmoediging om op tijd in te schrijven voor het uitstapje naar Artland op 18 juli a.s, waarvoor de inschrijving reeds is geopend.