Eclectic om op te warmen

Het was een koude start, de tweede officiële lentedag. Velen hadden koudwatervrees en bleven thuis. Uiteindelijk lieten dertig leden de commissie niet in de kou staan. Koud was bekend dat er op wintergreens zou worden gespeeld, ten gevolge waarvan de HJ beker 1 en 2 wedstrijd was omgezet in een 9 holes eclectic wedstrijd, of de commissie kreeg een koude douche: de kou was uit de lucht en de zomergreens konden worden gebruikt. Met enig ongeloof, alsof men koud water zag branden, werden de greens betreden. Koude rillingen kwamen boven bij het zicht van de zeer goede staat van de greens . Kennelijk een koud kunstje voor de greenkeepers.
Voor sommigen werd de grond onder de voeten te heet, tijdens de wedstrijd, anderen smeedden het ijzer, nu het nog heet was, aan het begin van het seizoen. Het resultaat was hartverwarmend: 80% schaarde zich rond de nettoscore van 36. Rolf von Geldern en Guus Droppers werden derde, ex aequo (score 32,8) en André de Roos tweede (score 30,8) . Peter Kluitmans (score 29,2) werd de winnaar op eenzame hoogte, mogelijk te vroeg “gepiekt”.
Nadien, bij het warme haardvuur, werd er vrolijk gekout en kreeg Simon Klapwijk een warm onthaal. Hij pleitte voor deelname aan de open Old Granddad wedstrijd van 11 april voor alle (bijna) opa’s. Zij dienen dan ook lid te worden/zijn van deze (landelijke) organisatie voor het luttele bedrag van een fles goede wijn (of vier slechte) per jaar. Daarnaast stond hij open voor suggesties van goede doelen ter besteding van de gelden van deze organisatie. Dit initiatief (origineel door Joop de Jong enthousiast in gang gezet) verdient een warm applaus. Uiteindelijk, na warme thee en koud bier, ging eenieder tevreden naar huis.

Wedstrijdleiding: Jos Gerritsen en Hans Weber

Eerste plaats

Tweede plaats

Derde plaats

Dankwoord Peter Kluitmans

Zoekplaatje: wie zoekt daar?