6e Henny Jordaan Beker

De regen was om 16.00 uur besteld en om 16.05 afgeleverd, zodat 17 leden ongedwongen en volledig droog de zesde editie van de HJ beker konden afwerken. Sommige thuisblijvers hebben mogelijk minder succes gehad, gezien het lokale karakter van Pluvius front.
Voordat de wedstrijd begon, werd het overlijden van Hans Nietsch,
in leven lid van de herenmiddag, herdacht
.
De strokeplaywedstrijd leverde, zoals gewoonlijk, hoogte- en dieptepunten op. Schrijver dezes is thans bekend met de aanwezigheid van tenminste 40 bunkers. De baankennis en techniek van een van zijn flightgenoten (hr P. Lem) was zoveel beter, resulterend in een nettoscore van 69 als winnaar. Dat leidde tot de overdracht van 3 golfballen, een stenen beker en een metalen pul met bier, waaruit een gewone sterveling niet zou willen drinken. Maar … dat is de straf.
Op eerbiedige afstand volgden de heren Siemerink en Gelévert als tweede resp. derde (71 en 72 nettoscore). Recidivist Kiers had de (wel erg) longest drive, terwijl Lem de snearyprijs (nog een bal) kreeg.
Er waren 7 vogels, 5 in de lucht en 2 in de handen van …Lem
Deze monotone middag werd afgesloten met een fantastische speech, waarbij de leiding en het weer werden bedankt.

Pieter Lem wist vooraf al dat hij bijna alle prijzen zou opeisen.

De start van de wedstrijd

Eerste EN De Sneary EN twee birdies

Nog even afgeleid….

Tweede

Derde

Een mooie, maar van Ari geleende trui.

De Longest, zoals bijna altijd voor Henk. Dit keer dus niet voor Pieter…