Henny Jordaan Beker

Het is een bekend fenomeen: in juni vertoeft het overgrote deel van de Herenmiddagleden aan de stranden van Zuid-Europa; zij hadden echter ongelijk.
Het veel goedkopere alternatief bleek Hengelo te zijn, op de derde Henny Jordaan middag: nadat ’s morgens de greens uitvoerig waren “ingezand”, volgden duizenden kubieke meters water en Hengelo aan zee was geboren. “Tijdelijk” water kreeg aldus wel een heel bijzondere betekenis. Het belangrijkste golfinstrumentarium bleek de (vis) hengel.
Met enige verbazing en ongerustheid telde de commissie aan het einde van de middag slechts 8 leden voor de uitslag; de overige 6 leden waren van de aardbodem verdwenen. Een nadere zoekactie leverde niets op.
Ter nagedachtenis aan hen werd het glas geheven en de – door 14 leden betaalde – happen verdeeld. Dat gold ook voor prijzen: de ballen, beker, sleutelhanger en met bier gevulde tinnen beker werden omgeslagen, zij het niet hoofdelijk. De -ontegenzeggelijke- winnaar Cees van den Bovenkamp (STB 32, strokeplay 74) kreeg 40 % , de rest werd verdeeld over Rolf van Geldern (STB 33, strokeplay 75) en Fedde Zwanenburg (STB 31, Strokeplay 75).
Te wijten aan het waterballet werd de Sneary niet uitgereikt, de Neary kwam recidivist van Geldern ten goede.
Aan het einde kon eenieder weer zijn voertuig bereiken met min of meer droge voeten.