Heren versus Vrienden

De heren hadden de wedstrijdvorm ‘bedacht’: Greensome Chapman, door Rolf von Geldern uitgelegd. Deze vorm was voor de vrienden onbekend, maar uiteindelijk wel gewaardeerd. Als de heren al dachten daarmee de Vrienden te ontregelen is dat faliekant mislukt. Ton de Vent bracht de uitslag en was zo prudent om bij zeven voor de heren te stoppen. De beker moest echter helemaal leeg worden gedronken. Alle uitslagen moest hij noemen. Uiteindelijk hebben de Vrienden met 23-7 gewonnen.
Dat roept natuurlijk om een revanche, zoals Roderick Bredero in zijn toespraakje riep.
Bijzonder waren de placemats bij het buffet. Danny Lutje Schipholt liet iedereen meebeleven dat zijn Rosalie op 25 september is geboren. En de drie teetjes met haar naam zullen ons in de baan nog aan de heugelijke gebeurtenis herinneren.

Vrienden versus Heren

De traditionele wedstrijd tussen de heren en de vrienden heeft weer plaatsgevonden. Omdat de heren, ondanks 100% hcp verrekening, er niet gerust op waren dat ze gingen winnen hebben ze alles uit de kast gehaald om ons vooraf te imponeren. De heren stelden een spelvorm voor waar de vrienden nog nooit van gehoord hadden. De indeling van de teams werd tot het laatst veranderd zodat de vrienden niet wisten tegen welke stropdas ze moesten strijden.
Als laatste drukmiddel moesten de vrienden een opslag van 100% op het normale inschrijfgeld betalen om überhaupt te mogen spelen.
De wedstrijd was toch uitverkocht, 30 heren tegen 30 vrienden en zelfs nog een wachtlijst. We hebben een mooie strijd geleverd, lekkere hapjes tussendoor gekregen, veel gelachen, goed gedronken en afgesloten met een heerlijk buffet.
Heren, super geregeld, volgend jaar revanche.
Oh ja vrienden 23 punten, heren 7….