Henny Jordaanbeker 2019-1

Het werd een gedenkwaardige middag. Niet alleen omdat de eerste en enige Henny Jordaanbeker van het seizoen werd gespeeld, maar ook omdat:
– er een nieuwe “huiskok”werd gepresenteerd, Jan 2 genoemd.
– de wedstrijdcommissie (en met name schrijver dezes) een nieuw speltype introduceerde: de virtuele Sneary en Neary, een goedkoop alternatief voor de werkelijkheid.
– er een matige score onder de 31 deelnemers werd behaald met uitzondering van de winnaar Jan van der Veen (67 strokeplay), op eerbiedige afstand gevolgd door Adri Lamers (74) en Joop de Jong (75). 90% van de deelnemers zat onder zijn buffer.
– er toch nog 30% van de deelnemers (van wie de helft met clubdas) nadien de maaltijd van Jan 2 nuttigde.
Toegegeven, een ijzige Noordoosten wind en een geverticuteerde grasmat maakte het spel er niet makkelijker op, maar…it is golf, stupid!!
Speciale aandacht voor de komende Grand Old-dad wedstrijd , waaraan iedereen kan meedoen (dad of geen dad, laat staan Grand Old).