1e opgesplitste Hennie Jordaan Bekerwedstrijd 2017

Door zware regenval en daardoor afgelaste wedstrijd van 8 maart is deze wedstrijd naar een week later omgezet. (zie rechts de foto van het vele water)

Als uitvloeisel van de enquête van vorig jaar, is vandaag gestart met de Hennie Jordaan bekerwedstrijd in twee categorieën, te weten H.J beker 1. playing hcp. tot 22.9 Strokeplay en de H.J. beker 2. vanaf playing hcp. 23.0, stableford.
Vooraf zou de play-off gehouden op hole 5 tussen Hans Ouwehand en Alfons Esman om de uiteindelijke winnaar 2016 in de annalen te kunnen vastleggen voor het nageslacht. Helaas is dit i.v.m. het overlijden van de moeder van Hans Ouwehand tot nader bericht uitgesteld.
Er was enige paniek vooraf bij de wedstrijdcommissie, omdat het zich liet aanzien dat er heel weinig inschrijvingen waren. Maar na een noodkreet aan de leden, werd de inschrijving binnen een paar uur verdubbeld van 17 naar 34 en uiteindelijk werden het 42 deelnemers. Chapeau !!!!!!!!!!!!!!!!!

Met 21 spelers werd in de H.J beker 1 gestart en eveneens met 21 in de H,J, beker 2. Het zal in de praktijk moeten blijken of deze formule goed werkt.
De weergoden waren ons nu wel goed gezind en de wedstrijd kin op zomergreens worden gespeeld. Wel waren de afslagen nog van de mat.De wedstrijd was non qualifying. Dat iedereen er weer zin in had kon je wel merken aan de spanning die er heerste en die je op de gezichten kon aflezen.

Als winnaar van de 1e ronde H.J. beker 1 heeft Alfons Esman met een bruto/netto score 69/37 de H.J.bokaal met bijbehorende gerstenat veroverd. Tevens werd hij hiermede de beste scratch speler van vandaag. Tweede werd Hans Weber met een bruto/netto score 70/15
Eerste in de H.J. beker 2 werd Arnold Riesmeijer met 40 stableford punten en tweede werd Jos Gerritsen met 39 stableford punten.

Evert Jan Nijhoff

Omdat de wedstrijd niet qualifying was is er geen longest en neary uitgezet. Er werden 6 birdies gemaakt. Het CBA was 0
Evert Jan Nijhoff heeft zich als nieuw lid voorgesteld. Hij had de pech dat dit met een volle bak van 42 deelnemers gepaard ging en dat dit dus een duur rondje was. Geheel in de stijl van de herenmiddagclub heeft hij echter hieraan van harte voldaan.

De marshalcar liet het op hole 10 afweten en is er binnen twee flights geswitched door Kurt Kuerble met Jan Meijer samen te voegen en heeft Rolf von Geldern de plaats van Kurt ingenomen.
Met tien personen werd na afloop het etentje aangevangen. Hoewel eveneens uit de enquête blijkt dat het etentje op prijs wordt gesteld bij de Hennie Jordaan wedstrijden is de belangstelling hiervoor toch matig te noemen. Misschien nog wat warm lopen hiervoor. Gezellig is dit altijd !!!!!!!!!!!