Driebal Strokeplay

veranderd in Stableford Q

Ook de baan is geheel op het nieuwe seizoen afgestemd. Qualifying, normale
afslagtee’s en zomergreens.
Dan ook maar direct van start met een wedstrijd met de oudste vorm van het golfspel “Strokeplay “
Het was voor de wedstrijdleiding nog even spitsroeden lopen omdat voor aanvang de elektriciteit was uitgevallen en daardoor was er ook geen internet beschikbaar. Dankzij Henk en Hans die zich ware ‘leiders’ toonden werd er uitgeweken naar de prive computer bij Henk ter Mors.
Maar hier moesten nog allerlei aanpassingen plaatsvinden i.v.m. uitdraai van etiketten etc. maar gelukkig, net op tijd werd deze klus geklaard!
Omdat het ook niet zeker was dat het internet beschikbaar zou zijn aan het einde van de wedstrijd, werd op voorhand besloten de strokeplay om te zetten naar stableford omdat dit dan beter te controleren valt.
Een applaus viel hen ten deel toen Hans Weber dit toelichtte bij de briefing.

Dat er serieus aan deze wedstrijd is begonnen bleek op de driving range waar velen zich nog even gingen voorbereiden.

Met een bijna volle baanbezetting (40 deelnemers) kon de wedstrijd onder iets mindere weersomstandigheden dan verwacht, maar alleszins zeer redelijk, worden aangevangen.

Winnaar werd Arnold Riesmeijer met 42 stableford punten en hij heeft hierbij zijn hcp. van 34.0 ruim verbeterd! Zelf gaf hij al aan dat hij in de korte tijd dat hij aan de herenmiddag deelneemt nu voldoende bekendheid heeft en dat zijn hcp. thans een juister beeld van zijn kunnen geeft.

Het CBA was -1. Er werden 6 birdies gescored waarvan 2x door Jan Kees van Kooten!
De neary werd door Wim ten Heggeler in de wacht gesleept en de second neary ging naar Guus Droppers.

In het clubhuis was het weer volle bak wat de gezelligheid ten goede kwam.

Volgende week de 2e Hennie Jordaan bekerwedstrijd die wordt vooraf gegaan door de play off op hole 5 door Hans Ouwehand en Alfons Esman om de uiteindelijke winnaar van de Hennie Jordaan Beker 2016 te kunnen huldigen.
Iedereen wordt verzocht om 11.30 uur deze ‘battle’ te komen aanschouwen en te ondersteunen.

P.S. komende maandag gaat uw clubconsul van de Old Grand Dad club naar Hilversum om daar de benodigde info en de zeer begeerde OGD sculptuur 2017 te verkrijgen. Bij ons wordt op 12 april de open LOKALE Old Grand Dad wedstrijd gespeeld.