2e Hennie Jordaan Bekerwedstrijd 2017

Deze door iedereen gewaardeerde ‘rode draad’ in elk golfseizoen werd voorafgegaan door de play-off tussen Hans Ouwehand en Alfons Esman om de uiteindelijke winnaar 2016 te kunnen huldigen. Als gevolg van privé-omstandigheden van beider heren, waren zij niet in staat deze’ battle’ eerder aan te gaan. Vandaag is dan ‘D-day’ en of het ermee te maken heeft of niet beide heren zijn de laatste dagen veelvuldig gespot op de driving range en oefengreen.

Hans en Alfons op weg naar hole 5

Stilte voor de Heren

Om 11.30 uur werd op hole 5 onder toezicht van vele herenmiddagleden op het terras, de strijd gade geslagen.

De volgende slag naar de green door Alfons kwam met een beetje geluk niet in de beek maar in de bunker. Hans moest een strafslag nemen omdat zijn bal onspeelbaar lag. De derde slag net via de boom toch op de green op 5 meter vanaf de pin. Alfons sloeg mooi uit de bunker en kon daarna uitholen voor par. Hier kon Hans niet meer tegen op en is Alfons de winnaar Hennie Jordaan beker 2016.

De afslagen waren voor deze heren zeer matig, waarschijnlijk door de druk die op hun schouders lag.

Alfons wordt gehuldigd en ontvangt tevens van Hans Ouwehand een ‘Haantje de voorste’.

Hans Weber overhandigt de spirituele beloning

Alfons Esman HJ-beker 2016

Hierna kon de 2e Hennie Jordaan bekerwedstrijd worden aangevangen. 36 deelnemers gaven akte de présence. Hiervan deden er 20 mee in de stableford wedstrijd waar Jos Gerritsen tot grote hoogte steeg met 45 stableford punten en werd hiermede dus winnaar van deze wedstrijd. Henk Blömer werd tweede met 34 stableford punten.
In de Strokeplay wedstrijd waren er 15 deelnemers met Jan van der Veen als winnaar met een bruto/netto score van 67/39 en werd hiermede ook de beste scratch speler van de dag. Tweede werd Simon Klapwijk met een netto score van 72.
De CBA was 0 en er werden 3 birdies gescoord. De longest ging naar Hans Weber en de neary naar Fedde Zwanenburg.
17 deelnemers waren er voor de maaltijd! Dat geeft veel vertrouwen naar de toekomst. Gezellig!
Volgende week is de open lokale Old Grand-Dad (OGD) wedstrijd. Iedereen kan hieraan meedoen, echter alleen de leden van de OGD kunnen opgaan voor de regionale wedstrijd. Lid worden van deze goede doelen stichting voor golfende grootvaders/opa’s kan heel eenvoudig, even een seintje richting Joop de Jong is voldoende.