3e Hennie Jordaan Bekerwedstrijd 2017

Dat de tijd snel gaat ondervinden we allemaal. Maar doordat nu alweer de derde HJ-bekerwedstrijd wordt gespeeld, lijkt de tijd nog sneller te gaan. De reden van nu alweer een HJ-wedstrijd is om de deelnemers aan de herenmiddag de gelegenheid te geven aan zoveel mogelijk bekerwedstrijden te kunnen laten deelnemen. In de seniorenvakantieperiode zijn er dan wat minder HJ-wedstrijden.
Ook zal er vanaf nu het totaaloverzicht per mail worden verzonden aan alle leden van de herenmiddag. Vanaf de vijfde deelgenomen wedstrijd wordt het gemiddelde aangegeven. Om in aanmerking te komen voor de zeer gewaardeerde ‘titel’:

winnaar Hennie Jordaan beker 1 – 2017

winnaar Hennie Jordaan beker 2 – 2017

dient u met de beste scores van VIJF wedstrijden de hoogste stand te hebben bereikt.
De wedstrijdleiding had een zware klus doordat de wedstrijden gesplitst zijn, maar deze splitsing in de computer nog niet geheel vlekkeloos verloopt. Als gevolg van bijna het maximale aantal inschrijvingen ontstond er een drukte aan de wedstrijdtafel die we nog niet eerder hebben gezien.

Een vreemde, maar wel zeer mooie vogel/eend in de beek bij de tee van hole 1.

David Wijnen met een netto score van 68 in de strokeplay wedstrijd (HJ-beker 1) en Wim ten Heggeler met 35 stableford punten in de HJ-beker 2 hebben zich in de koppositie begeven.

De longest ging naar Alfons Esman en de neary was voor Henk Blömer.
Er werden 4 birdies gemaakt.
Het CBA was 0.

Tweede werd Jan van der Veen met netto 70 en derde Alfons Esman eveneens met netto 70 in de strokeplay wedstrijd. Tweede in de HJ-beker 2 is Kees Ooijevaar met 35 stableford punten en derde in de stableford wedstrijd werd Hans Le loux met 34 punten. De beste scratch speler van vandaag werd Gerard Siemerink met bruto/netto 73/33.

Foto hierboven toont heren in discussie, vooral over gemiste putts.

Foto links: Hans Weber overhandigde twee ‘GCD Herenmiddag’ ballen aan Kees Ooijevaar. De traditionele prijs voor de tweede plaats.

Er waren 41 deelnemers waarvan 21 in de strokeplay- en 20 in de stablefordwedstrijd.

De nazit was zoals gewoonlijk weer heel gezellig en 9 heren deden mee aan tafel waar een heerlijke aspergemaaltijd op het menu stond. Waarschijnlijk doordat er meerdere evenementen in deze periode plaatsvinden met een etentje na afloop was vandaag de animo om te blijven eten wat aan de magere kant.

Volgende week een 9 holes en een 18 holes wedstrijd, dat is nieuw. Let op!! De 18 holes wedstrijd start zoals gewoonlijk om 12.30 uur, maar de 9 holes om 14.30 uur zodat we toch met z’n allen ongeveer gelijk binnen komen. De 9 holers zullen op hole 1 ‘ritsen’.