Driebal Stableford Q

Eindelijk voldeed de zomer een beetje aan de verwachting en is de wedstrijd in een heerlijke temperatuur uitgespeeld. We hopen dat hierdoor ook de greens en de fairways beter bespeelbaar worden want tot op heden is dit nog maar zéér matig. Ook kon de uitslag op het terras worden aangehoord wat altijd toch een extra dimensie geeft aan de 19e hole.
Huub Zurhorst meldde zich aan als deelnemer aan de wedstrijden van de herenmiddag en stelde zich aan ons voor. Huub liet dit gepaard gaan met een consumptie.

29 deelnemers hadden zich ingeschreven wat misschien alweer de vakantietijd aangeeft. Het CBA was 0
De beste spelers van vandaag waren :
1e Alfons Esman met een netto score van 38 (pl.hcp.15)
2e Joop de Jong met een netto score van 36 (pl.hcp. 24)
3e Hans Weber met een netto score van 36 (pl.hcp 15)

EN Esther van de Golfshop bood Alfons een klein presentje aan. Zij wees meteen op de clubfittingdag op woensdag 17 mei.

De neary ging naar Sanne Dijkstra en de second neary was voor Hans Weber. Er werden 5 birdies gescoord waarvan Joop de Jong er 2 maakte.

Hans Ouwehand lichtte de uitnodiging toe welke heden aan allen is toegezonden voor het uitstapje van de herenmiddag naar Teckelenburg op 19 juli. Ook werd de mooie uitnodiging van Golfclub Burgsteinfurt voor 31 mei rond gedeeld.

Het was al met al een gezellige wedstrijd! Maar er gebeurde ook nog het een en ander in de baan.
1) De militaire oefening had de nodige vliegbewegingen boven onze golfbaan bedacht. Zeer laagvliegende helicopters en ook aan laagvliegend militair Hercules vrachtvliegtuig. Heen naar het vliegveld minder dan 100 meter boven onze hoofden. Terug iets hoger, zie de foto.
2) Hoe een balletje raar kan vliegen. Een van de geachte heren sloeg af op hole 4 en raakte de dode boom. Aangenomen werd dat de bal rechts in het bos was verdwenen. Niet waar dus. De bal was de andere kant uitgevlogen, raakte een boom naast de afslag van hole 1 en viel stil voor de voeten van een verbijsterde flight.