Driebal tegen par qualifying

Met verrekening van eigen handicap betekent dat als je 2 slagen krijgt op een par 4 en je scoort 6 dit als een par wordt genoteerd en met een 0 op de kaart aangegeven. Heb je een score van 7 of meer op deze hole dan geef je dat op de kaart aan met een ‘min’ en een score van 5 of minder met een ‘plus’. Een birdie is gewoon een + en wordt niet extra beloond. Omdat de wedstrijd qualifying is moet ook het aantal slagen worden vermeld.
Helaas werd de wedstrijdleiding geconfronteerd met een fout in de software waardoor de ‘min’ toch als een punt werd verwerkt. Deze conclusie kon pas achteraf worden geconstateerd en de uitslag voor deze wedstrijd is zoals de computer uitdraai deze heeft aangegeven.

1e Adri Lamers met +1 en 37 stableford punten. 2e Arnold van der Sommen met -1 en 35 stableford punten en met dezelfde score Gerard Oosterhuis.

De neary ging naar Frans van Mol en de second neary naar Joop de Jong.

De wedstrijdleiding

Er werden 3 birdies gemaakt.

Op de driving range was de gelegenheid om kennis te maken met clubfitting. Omdat geen enkele golfer het hetzelfde is, kijkt een gecertificeerde clubfitter naar de clubs die het beste passen.

Volgende week 24 mei de 4e Hennie Jordaan bekerwedstrijd.

Voor wie net als deze onderzoekers naar speciale grassen op onze baan nog oog had voor de flora en fauna kon bijzonder genieten van wat er leeft en bloeit.