4e Hennie Jordaan Bekerwedstrijd 2017

Nog een wedstrijd te gaan en de kandidaten voor de titel beginnen kleur te krijgen. Anders dan voorgaande jaren is als gevolg van de enquête uitslag de wedstrijd in tweeën opgesplitst te weten de HJ-beker 1, de wedstrijd waarin er strokeplay qualifying wordt gespeeld en de HJ- beker 2 waarin de spelvorm stableford ook qualifying is. Van beide wedstrijden worden de standen in een spreadsheet schema aangegeven.
Met 15 deelnemers in de HJ-beker 1 en met 9 deelnemers in de HJ-beker 2 is onder bijzonder mooi weer gestart met ruim 25 graden. Ook de greens en de fairways hebben onder deze weersverbetering een metamorfose ondergaan en de baan is weer goed bespeelbaar.
Dat de heren winnaars wel pap lusten van het aangeboden gerstenat laat zich zien.
Winnaar HJ-beker1 werd Joop de Jong met 91/67 en 39 stableford punten.
Winnaar HJ-beker 2 werd Wim ten Heggeler met 38 stableford punten.
2e in de HJ-beker 1 werd Arnold van der Sommen met 87/68 en 38 stableford punten en
2e in de HJ-beker 2 werd Hans Buma met 37 stableford punten.

Hans Le Loux kan het

nog steeds niet geloven

dat hij zijn eigen neary in

de 2e ronde kon verbeteren.

De beste scratch speler met 82/68 bleek Alfons Esman te zijn, die ook 3 birdies voor zijn rekening nam. In totaal werden er 10 birdies gescoord.
De longest was voor Hans Ouwehand die een drive had van ongeveer 240 meter. De neary ging naar Hans Le Loux die zijn eigen neary in de 2e ronde verbeterde. Het CBA was 0
Aan de traditie dat de Hennie Jordaan wedstrijden gezamenlijk met een etentje wordt afgesloten gaven 10 personen gehoor.