5e Hennie Jordaan Bekerwedstrijd 2017

Op een zeer warme woensdagmiddag 21 juni werd met bijna 30 graden de 5e H.J. Bekerwedstrijd aangevangen met 25 deelnemers. Op een goed herstelde baan (zowel de fairways als de greens liggen er nu geweldig bij) was dan uiteraard het CBA nul.
Henk Kiers die al eerder even aan de herenmiddag had gesnuffeld kon zich met dit gezelschap uitstekend vinden en heeft zich nu als lid van de herenmiddag aangemeld. Hij liet dit gepaard gaan door zichzelf even voor te stellen en traditiegetrouw werd door hem een consumptie aangeboden.
Dat hij zich gelijk thuis voelde bleek uit zijn score van 38 stableford punten waarmede hij tevens de H.J. Beker 2 voor de maand juni in de wacht sleepte.

Daar Henk zelf geen liefhebber van het gerstenat is, werd deze doorgegeven aan Jan Wiggers. Jan heeft daar totaal geen moeite mee.

Eerste plaats

Uitslag H.J. Beker 2

nr.1 Henk Kiers
= 39 Stablefordpunten
De foto’s van Henk bovenaan
nr.2 Hans Buma = 38 punten
nr.3 Kurt Kuerble = 33 punten

Henk krijgt de beker met gerstenat

Tweede plaats

De uitslag van vanmiddag

nr.1 Jan van der Veen = 86/65
nr.2 Alfons Esman = 81/67
nr.3 Hans Ouwehand = 82/68 (evenveel als Joop de Jong)

Derde plaats

De beste scratch speler was wederom Gerard Siemerink met 80/69
Er werden 6 birdies gescoord. De longest en neary gingen beide naar Hans Ouwehand.
Nu er inmiddels 5 wedstrijden zijn gespeeld kunnen we een eerste tussenstand maken. Zie de button (volgt nog)
Traditie getrouw was er de mogelijkheid om gezamenlijk te blijven eten en hieraan werd door 7 personen deelgenomen.
Volgende week een qualifying wedstrijd vanaf de rode tees.