Eclectic 9 holes driebal strokeplay

Na alle regen van de laatste dagen en de extreme warmte die de deelnemers van de herenmiddag in Teckelenburg hebben ondergaan was dit wederom een zonnige dag – de herenmiddag waardig – met 22 graden en geen vuiltje aan de lucht te bekennen. 32 deelnemers, die voorafgaand aan de 2 volgende Henny Jordaan bekerwedstrijden, nu een funwedstrijd over twee keer de eerste 9 holes eclectic gingen spelen. Met een handicap aanpassing van 40% werd het optimisme van ‘nu kunnen we scoren’ de grond ingeboord. Met verrekening tot achter de komma werd een gelijke einduitslag tot een minimum beperkt. De tweede keer dezelfde holes spelen en proberen de vorige score op die hole te verbeteren is nog best moeilijk.
Met kop en schouders werd Simon Klapwijk 1e met netto 29.8 pl.hcp. 23
Gerard Siemerink werd 2e met 33.2 pl.hcp. 12
De 3e plaats ging naar Jos Gerritsen met 33.4 pl.hcp. 24

NAGEKOMEN BERICHT

Weldoeners Teckelenburg

• Het bestuur, sponsor van het vervoer
  • Ari Bijkerk voor de witte wijn en de gehaktballetjes in de bus
  • Alfons Esman voor de golfballen
  • Jan Wiggers voor het aanvullende vervoer van de karren en tassen
  • Hans Ouwehand voor de prijzen 6 t/m 10

Omdat het even duurde voordat het bittergarnituur doorkwam, namen Hans en Guus de honneurs van de bediening waar.

Om nog even de regionale OLD GRAND DAD wedstrijd te memoreren die gespeeld werd op de fantastische golfbaan ‘Papendal’ door de winnaars en/of vervangers van de lokale wedstrijd te weten Simon Klapwijk, Henk ter Mors, Hans Weber en Joop de Jong (als clubconsul). Deze spelers hebben zich niet voor de landelijke finale kunnen plaatsen.

Door het uitvallen van de vorige Henny Jordaan beker wedstrijd wordt deze (de 6e) volgende week i.p.v. de geplande 3 bal strokeplay gespeeld. De daarop volgende woensdag wordt de 7e H.J. beker wedstrijd gespeeld.