De groepsfoto werd weer traditioneel door Remine Planten gemaakt.

Ryder Cup – DAG 1

UITSLAG: nog een gelijke stand 5.5 – 5.5

De captains Hans, Hans, Henk en Jan

De Captain van ‘The rest of the world’ Hans Ouwehand had voor iedere deelnemer uit zijn ploeg een tekst op rijm om ieders kwaliteit en/of bekendheid te duiden.
KLIK HIER VOOR DE TEKST.

Frans van Mol gaf als trendsetter een schot voor de boeg wat betreft de outfit voor de volgende wedstrijden van de herenmiddag..

Ryder Cup – DAG 1

Het verslag

De inschrijving voor alle drie de Ryder Cup wedstrijden waren in een mum van tijd volgeboekt, met zelfs overschrijdingen, zodat de eerste dag al met 22/22 de baan in kon worden gegaan. Bij binnenkomst stond de koffie klaar met de krentewegge en lagen de polo’s uitgestald op de tafel waar ieder zijn maat probeerde te vinden.
Iedereen was om 11.00 uur aanwezig om niets te missen van wat de beide captains weer in petto hadden om deze strijd een enigszins ludiek karakter te geven. Vooraf werd Het ‘Twents’ en het ‘Europese volkslied’ (Alle Menschen werden Brüder) via de speakers ten gehore gebracht.
Henk en Hans konden hun geluk niet op toen dit ook nog lukte.
De captain van de ‘Heren van Twente’, Jan van der Veen, vond dat de stand-in bij monde van Ben Gelévert beter kon verwoorden waarom de Twentenaren de battle zouden aangaan.
De groepsfoto werd weer traditioneel door Remine Planten gemaakt.
Vandaag en ook de volgende week wordt er Greensome Chapman matchplay gespeeld. Vooraf werd er nog behoorlijk op het improvisatietalent van de wedstrijdleiding een beroep gedaan doordat Jan Leurink dacht zich wel te hebben ingeschreven maar dat niet via de website had gedaan. Pieter Lem had zich wel ingeschreven maar zat in Zwitserland. En Bart Witsenburg diende zich ook nog aan om deel te nemen. Ruud Winkelhuis had al eerder de wegens privé-omstandigheden verhinderde Alfons Esman de plaats in de top ingenomen.
Uiteindelijk is er een geweldige uitslag voor de eerste dag 5,5 tegen 5,5 op het scorebord geplaatst en dit belooft dat het volgende week opnieuw zeer spannend gaat worden.
De Neary ging naar Hans Leloux en de second neary naar het team Karel Snijders/Peter Kluitmans.