6e Hennie Jordaan Bekerwedstrijd 2017

Op woensdag 2 augustus is de uitgestelde 6e Hennie Jordaan bekerwedstrijd gespeeld met totaal 37 deelnemers. Om de HJ-beker 1 (Strokeplay) speelden 19 personen en voor de HJ-beker 2 (Stableford) deden 18 personen mee. Dat de bekerwedstrijden serieus worden genomen zie je aan de strakke gezichten op de bank en het fanatisme op de oefengreen en driving range.

In de HJ-beker 1 werd Jan van der Veen met een bruto netto score 85/ 67 nummer 1. Tweede werd Rolf von Geldern met een bruto netto score van 89/ 71. Joop de Jong en Gerard Oosterhuis behaalden dezelfde netto score.
De beste bruto score was voor Gerard Siemerink met een bruto netto score van 85/33

In de HJ-beker 2 ging de 1e prijs naar Kees Ooijevaar met 38 Stableford punten. Laten nu allebei de 1e prijswinnaars uit dezelfde flight komen wat de nodige commotie teweeg bracht.
De 2e prijs met 37 punten ging naar Cees van de Bovenkamp die zich uitstekend had voorbereid op de driving range.

Rolf von Geldern

Gerard Oosterhuis

De Longest was vanaf de eerste slag voor Alfons Esman en dit heeft niemand kunnen verbeteren. De neary ging uiteindelijk naar Gerard van Ardenne die er vier anderen die hem voorgingen de loef mee afstak. Het CBA was 0.
Weer een fantastische herenmiddag welke werd afgesloten met een drankje op het terras en waren er 16 dinergangers.
Volgende week de 7e HJ- bekerwedstrijden.

Cees van de Bovenkamp

Joop de Jong