Ryder Cup – DAG 3 – de finale

De laatste Ryder Cup wedstrijd Single Matchplay tussen de van oorsprong Tukkers en leden die zich hier van buiten Twente gevestigd hebben. De twee ploegen zijn ieder met 22 spelers de baan in gegaan. Om dit maximale aantal spelers daadwerkelijk te laten starten is er heel wat werk verzet door voornamelijk Hans Ouwehand en Jan van der Veen, omdat drie deelnemers door tragische familie omstandigheden op het laatst verstek moesten laten gaan. Hierdoor werden er acht spelers opgetrommeld die normaliter niet bij de herenmiddagen aanwezig zijn.
Bij de briefing werd opnieuw beide volksliederen ten gehore gebracht. Net voor de aanvang regende het nog pijpenstelen, maar met het startschot werden alle wolken verdreven en bleef het droog tot het diner was afgelopen en kon ieder droog thuiskomen.

KLIK voor het betreffende volkslied

Ryder Cup voor Twente

Hans overhandigt de Cup aan de Tukkers.

De Tukkers hadden sinds vorige week een duidelijke voorsprong genomen met 6.5 tegen 3.5, nadat de eerste wedstrijd in een gelijkspel van 3.5 tegen 3.5 was geëindigd. Dus drie punten voorsprong voor de Tukkers bij aanvang van deze battle. Met een deelname van 22/22 waren er 22 punten te verdelen.
De eindstand van vandaag werd 12 voor Twente en 9 voor de Rest of the World. Verrekend met de drie punten zijn de Tukkers winnaar Rydercup 2017 geworden met zes punten voorsprong.

De Neary ging naar Marcel Snijders en de second neary naar Robin Gray.
Omdat er enige jalouzie geconstateerd was bij de Tukkers vanwege het feit dat de captain van de ROTW eerder van elke speler uit zijn team een tekst op rijm had gemaakt en nu toch de strijdbijl weer begraven werd, had Hans Ouwehand ook voor alle deelnemende Tukkers een rijmpje waarin hun kwaliteit of bijzonderheid werd uitgelicht.

Jan en zijn crew hadden weer een uitstekende Indische rijsttafel in buffetvorm opgevoerd die door Jacqueline spontaan werd uitgeserveerd.

Hans Ouwehand overhandigde Jan van der Veen nog een rode Cap.

Na enkele drankjes die tijdens het diner door de commissie werd aangeboden werden enige sprekers van de nodige adrenaline voorzien en spraken hun waardering uit over de herencommissie in het algemeen en Hans in het bijzonder.

Volgende week TWEE wedstrijden, te weten: 9 holes driebal NQ (alleen bij voldoende belangstelling) en 18 holes tegen ‘de vrienden van Driene’ (four ball better ball) Deze wedstrijd begint om 15.00 uur!!!.