Tegen De Twentsche om de Heupflacon

Vandaag de thuiswedstrijd .tegen De Twentsche om de Heupflacon. Nadat twee jaar achtereen deze jaarlijkse uitwisseling werd afgelast door de weersomstandigheden (vorig jaar door op die dag een hittegolf met 30 graden), leek het er vandaag op dat opnieuw de wedstrijd (letterlijk) zou moeten worden afgeblazen. Windkracht van 80 km p/uur en zware regenbuien werden ons in het vooruitzicht gesteld. Desalniettemin ging de wedstrijd f.b.b.b. matchplay gewoon van start met 23 deelnemers van Twente en 21 van Driene. Een extra belemmerende factor was dat er geen handicarts de baan in mochten zodat er op het laatst nog weer flink geschoven moest worden in de reeds ingedeelde startlijst.

Hulde aan de wedstrijdleiding die zich niet door de weersinvloeden liet terroriseren.
De gasten van De Twentsche werden waardig ontvangen met een kopje koffie en traditioneel werd daar een plak krenttewegge bij aangeboden.

Dat er niet voor niets werd gewaarschuwd dat iedereen op eigen risico de baan in ging werd duidelijk op hole 7 waar een enorme berk het loodje legde en een wat kleinere boom op hole 8 ook omviel. Achteraf gezien viel het weer enorm mee en bleef het in ieder geval droog.

Hoewel de verschillen onderling klein waren, werd de uiteindelijke uitslag toch relatief groot doordat De Twentsche de winnaar werd met 7 tegen 4. De inzet van deze battle – de ‘heupflacon’ werd overhandigd aan Robert Jan Reijntjes van De Twentsche..
De neary en longest (alleen voor de gasten) gingen respectievelijk naar Henk Peters en Ron Nas.

Met een uitstekend verzorgd buffet werd er nog druk gedebatteerd over waar het mis ging en waardoor net niet die ene putt viel. Robert-Jan benadrukte om deze traditie zeker in stand te houden en nodigde Driene alvast uit om volgend jaar naar Delden te komen. Zeker weer een geslaagde uitwisseling.
Volgende week de 8e Hennie Jordaan bekerwedstrijd.