Driebal Stableford

Woensdag 1 november 2017 is de laatste qualifying wedstrijd van seizoen 2017 gespeeld met een 3 bal stableford wedstrijd. Met 35 inschrijvingen waarvan er 33 op de vervroegde starttijd van 11.30 uur aanwezig waren. Dit was echter niet – ondanks de meerdere herinneringen – tot twee nakomers doorgedrongen.
Een nog prachtige herfstdag leidde tot mooie prestaties, waarbij 4 man hun handicap hebben verbeterd, twe weten: Frans van Mol en Gerard Siemerink beide met 40 stableford punten. Freek Hakvoort met 39 en Ben Gelévert met 37 punten. Alfons Esman, Henk ter Mors en Guus Droppers scoorden een mooie 36.
Frans en Gerard hadden een exact gelijke uitslag met 40 punten en zowel de 1e als de 2e 9 holes dezelfde score. De wedstrijdleiding besliste dat in dit geval de laagste handicap geen gewicht in de schaal legde en er werd aan Gerard en Frans een gedeelde 1e en 2e plaats toebedeeld. De 3e plaats was voor Freek Hakvoort.
Als flightgenoot van Frans van Mol was uw verslaggever (Joop) getuige van een spectaculaire 3e slag op hole 7. Deze slag miste maar net de vlag en dus het scoren van een eagle.

De Neary ging naar Hans Buma en de second neary was voor Henk ter Mors. De bal van Henk lag ook wel heel dicht bij de hole.
Er werden 7 birdies gescoord en het CBA was 0.
Stefan Nijhuis heeft de commissie nog even op de hoogte gebracht over het verloop van zijn behandeling. Op 2 en 9 november ondergaat hij opnieuw een zware behandeling. Hij hoopt toch op de afsluitavond met het captains dinner erbij te kunnen zijn.
Volgende week afsluitwedstrijd met captains dinner starttijd wederom 11.30 uur.