Voetgolf met de jeugd

Op dinsdag 12 november heeft de jeugdcommissie weer eens iets anders bedacht dan een jeugdles, namelijk Voetgolf!
Onze greenkeepers hebben op de korte baan (buiten de greens) een paar emmers ingegraven en een vlag geplaatst zodat het doel duidelijk was. Met een gewone voetbal vanaf de teebox in zo min mogelijk schoten ‘uitholen’. Onze jeugdleden mochten zelfs een vriendje of vriendinnetje meenemen! Dat was natuurlijk super en maar liefst 15 kinderen (t/m 15 jaar) stonden te trappelen om trappen.
Eerst even een ranja met iets lekkers en om 16:00 uur ging het los! In teams van 2 namen de kinderen het tegen elkaar op en werden ‘9 holes’ getrapt! Het was natuurlijk even wennen met zo’n grote bal en enige behendigheid werd gevraagd van de jongens en meisjes. Na een paar holes kwam iedereen lekker los en werden er ‘parren’ en zelfs een ’birdie’ gescoord! Dit alles onder de bezielende leiding van golfpro Hugo, Opa ‘Ben’(Eijssink) en de jeugdcommissie. Uiteindelijk werden er goede scores genoteerd door alle teams, maar de duidelijke winnaars met 31 schoten waren Mart en Tycho.
Aan het eind werden de kinderen verrast in ons clubhuis met een drankje en heerlijke pannenkoeken van Ari en Jacqueline! Super goed!
Een zeer geslaagde middag en volgens de kinderen zeker voor herhaling vatbaar!

De winnaars

De wedstrijdleider