Golfclub Münsterland

De golfontmoeting (das Freundschaftstreffen) met Golfclub Münsterland (GCM).
Al sinds het bestaan van Golfclub Driene vindt jaarlijks een golfontmoeting plaats tussen Driene en Burgsteinfurt. Op woensdag 30 mei waren de Duitse golfers, onder ideale weersomstandigheden, te gast op Driene. Begroeting van oude bekenden, verwelkoming van nieuwe gezichten, ontspannen sfeer zonder ‘Sie und herr Doktor’, geanimeerde gesprekken en natuurlijk een golfwedstrijd.
De wedstrijdvorm was four ball – better ball matchplay, waarvoor iedere flight bestond uit twee mensen van Burgsteinfurt en twee mensen van Driene. Er waren 9 flights. In de baan was het af en toe erg warm, en Ari kwam rond met gekoeld water.
Na afloop werd eerst uitgebreid geborreld op het terras, daarna samen aan tafel voor een heerlijke aspergemaaltijd. De sfeer was uitstekend, ondanks een nogal eenzijdige uitslag. Toespraakjes werden uitgewisseld, bedankjes over en weer, en natuurlijk de uitreiking van de prachtige wisselbokaal aan ……. Driene.
De uitslag liet dit jaar geen enkele twijfel bestaan over de winnaar: 7 ½ tegen 1 ½
Wim ten Heggeler & Roderick Bredero wonnen met 4 up
Alfons Esman & Arnold van der Sommen wonnen met 1 up
Rolf von Geldern & Frans van Mol speelden all-square
Cees Blaak & Jos Gerritsen wonnen met 2 up
Hans Roosendaal & Robin Gray wonnen met 4 up
Hand Le Loux & Hans Buma wonnen met 2 up
Arnold Riesmeijer & Tiemen Boes verloren met 2 down
Gerard van Ardenne & Guus Droppers wonnen met 2 up
Jan Gerritsen & Sanne Dijkstra wonnen met 2 up

Voor de gasten was een fles wijn voor de neary (op hole 2&11) en de longest (op hole 16) uitgeloofd.
Hartwig Pintaske won de neary, en Hubert Uhlenbrock de longest.

We kijken terug op een zeer geslaagde editie van deze golfontmoeting, en gaan volgend jaar weer met veel plezier op bezoek in Burgsteinfurt.