4e Hennie Jordaan Bekerwedstrijd

De 4e HJ Bekerwedstrijd is gespeeld met 29 deelnemers. De opzet van deze vorm is dat over de negen bekerwedstrijden die gespeeld kunnen worden de beste vijf tellen voor de einduitslag. Hierdoor worden de kansen voor iedereen vergroot om zijn naam op deze zeer gewilde beker gegraveerd te krijgen. Bij een gelijke einduitslag wordt er op hole 5 een play-off gespeeld. De ranglijst zal u worden toegezonden en geeft een gemiddelde aan van de door u gespeelde wedstrijden.
Om met elke HJ bekerwedstrijd al de sfeer te proeven wordt een dummy uitgereikt en gaat de tinnen versie naar de winnaar die deze dan met of zonder zijn flightgenoten kan ledigen met het door de commissie aangeboden gerstenat.

Winnaar Gerard

Er werd een birdie gescoord door Hans Ouwehand. Het CBA was 0

Dat een linkshandige speler soms voordeel heeft laat Hans Zeevalk hieronder duidelijk zien.

De beste score en tevens de beste scratch speler van vandaag was Gerard Siemerink met netto 72 (pl.hcp. 11)
nr. 2 Gerrit Groothuis met netto 73 (pl.hcp 24)
nr. 3 Rolf von Geldren eveneens netto 73 (pl.hcp. 16)
net buiten de prijzen maar met dezelfde score netto 73 Hans Buma.

De neary ging naar Kees Blaak
De Longest was voor Hans Ouwehand met een afstand van 225 mtr.

De voorzitter van de commissie nam nog even het woord in zijn beste Duits om de leden nog te motiveren om met een volle bak de uitwisseling met Burg Steinfurt aan te gaan. Dit heeft gelijk geresulteerd met een paar inschrijvingen zodat er op dit moment nog 3 plaatsen beschikbaar zijn.

Rolf – Gerard – Gerrit

Door 7 personen werd er aan het diner deelgenomen.