Joris Spanjer bij de laatste 8 op St Andrews

Helaas heeft Joris zijn kwartfinale verloren. Maar hij heeft wel een fantastische strijd geleverd. Als je in strokeplay zou rekenen, speelde hij vijf onder de baan. Maar zijn Franse tegenstander had eveneens een topdag. Joris heeft dus nipt bij de laatste hole verloren. Joris heeft geen enkele bogey gemaakt, maar wel birdies en bovendien ook nog één eagle. Hij had absoluut verdiend te winnen. Maar ja , je kunt een tegenstander in topvorm treffen. De stichting Topgolf ziet de toekomst met vertrouwen tegemoet. Op naar het volgende toernooi!!

Joris heeft zijn partij na 22 holes GEWONNEN. Hij zit dus nu bij de laatste ACHT. Morgen (woensdag) spelen de laatste acht de kwartfinales. Donderdag halve finale en finale. DUIMEN.

De laatste 32 spelen Matchplay. Joris heeft de eerste wedstrijd gewonnen en speelt dinsdagmiddag bij de laatste 16.

SPECTACULAIR Joris bij de beste 32 spelers. Het gaat om de:

St Andrews Boys’ Open 2019, in Schotland natuurlijk.

Als enige Nederlander (van de vijf) heeft Joris Spanjer de cut gehaald. En dat in een veld van 150 spelers. Vandaag was de eerste dag en slechts de eerste 32 spelers gaan door naar de tweede dag (= dinsdag). Een zeer goed begin voor het talent Joris dat door de Stichting Topgolf Twente wordt ondersteund. Deze stichting is een initiatief Golfclub Driene. Driene mag trots zijn op een bij ons gevormde speler op St. Andrews!!