Lustrum Ryder Cup voor 104 leden

Zondag 9 september was het zo ver. De laatste eigen wedstrijd in het kader van het lustrum. De 104 deelnemers waren in twee kampen verdeeld, toevallig Europa en USA geheten. Gek genoeg was er ineens een tweedeling in de club. Verstokte Europeanen bleken krachtige Amerikanen te zijn en omgekeerd. Er was strijd!!
De captains Roderick Bredero en Melvin de Boer droegen meer dan hun steentje bij om hun team tot grote hoogten op te stuwen. Uiteindelijk bleek team Europa behoorlijk sterker dan de Amerikanen.
Ons oudste lid, in leeftijd (90 jaar) en lidmaatschap (66 jaar) is de altijd nog actief golfende Herbert Zwartz. Hij was de aangewezen persoon om tijdens ons 25-jarig bestaan de beker uit te reiken. Hij deed dat met een toespraak waar hij onze leden schetste hoe de club er ruim zestig jaar geleden uitzag. Auto’s geparkeerd op wat nu de green van hole 9 is. Een uitbater die met zijn gezin boven woonde. Pro’s en greenkeepers die niet in het clubhuis mochten komen. En nog veel meer.
Roderick nam de beker in ontvangst en riep iets over afbrokkelend Amerika. Melvin diende hem op de van hem bekende wijze gloedvol van repliek. De barbecue na afloop was mede door het mooie weer een fantastische happening buiten. De avond werd afgesloten met een chip contest ten bate van de Cliniclowns.

Een woord van dank is op zijn plaats voor het vele werk dat Christine Enschede, Elise Holtkamp en Liesbeth Meinen voor de lustrumwedstrijd hebben verricht. Maar vooral Melvin moet worden genoemd. Hij was de drijvende kracht achter de lustrumactiviteiten. Hij had de ideeën voor de openingswedstrijd, het Fairway Dinner en de lustrum Ryder Cup.!!!! Melvin heeft ook de poster ontworpen, de bordjes langs de baan en de speciale scorekaart. En eigenlijk heeft hij nog veel meer gedaan.

Zie de vier fotopagina’s via de ‘homepage Lustrum Ryder Cup‘.

De foto’s zijn gemaakt door Remine Planten, Marcel Snijders en de WEB/DA-redactie.