Marieke Hardeman en Mart Schepers zijn de clubkampioenen, lees verslag

Afgelopen zondag (22-6-2019) zijn de halve finales en de finale gespeeld van de matchplaykampioenschappen van GCD 2019.

In de halve finales werd gestreden tussen Elise Dorée en Margreet Leijendekker. Deze strijd werd pas op de 18de hole beslist in het voordeel van Elise. In de andere halve finale won Marieke Hardeman op de 13de hole van Edith van der Deen.

Bij de heren ging de halve finale tussen Evert Jan Nijhoff en Mart Schepers. Deze strijd werd gewonnen door Mart. De andere halve finale ging tussen Matthijs Morskate en Gerard Siemerink. Hoewel Gerard na 9 holes nog 1 up stond moest hij tenslotte zijn meerdere erkennen in Matthijs.

Clubkampioen werden Marieke Hardeman en Mart Schepers. De publieke belangstelling voor de wedstrijd was helaas niet groot. Het waren voornamelijk deelnemers aan de kampioenschappen die belangstelling toonden. Wellicht dat het warme weer hiervan de oorzaak was. Zoals in voorgaande jaren gebruikelijk liepen de verliezende halvefinalisten van de heren als caddie mee met de finalisten.

De prijsuitreiking werd namens het bestuur verricht door Pieter Lem. In haar speech gaf Marieke aan dat zij teleurgesteld was over de belangstelling van dames bij deze matchplay kampioenschappen. Met name was haar ter ore gekomen dat er dames zouden zijn die niet mee zouden doen omdat de verwachting zou zijn dat Marieke toch wel zou winnen.  Het is een leuke wedstrijd (behalve de competitie en de champions league is dit de enige matchplay wedstrijd in het jaar) en meedoen zou belangrijker moeten zijn dan winnen. Hopelijk doen volgend jaar meer dames mee.

Vanuit de wedstrijdcommissie werd gememoreerd dat gehoopt was dat door de kampioenschappen over 2 weekeinden te spreiden meer spelers zouden gaan deelnemen. Helaas is gebleken dat deze opzet niet is gelukt. De wedstrijdcommissie zal de wedstrijd evalueren en wellicht dat deze kampioenschappen volgend jaar weer in 1 weekeinde zullen worden gespeeld.

Hieronder de kampioenen geflankeerd door hun tegenstanders in de finale.