Out of Bounds op hole 4 bij hek hole 1

Om de veiligheid voor het clubhuis te vergroten hebben de H & R-cie en de Baan-cie besloten een Out of Bounds lijn in te stellen op hole 4. Aan de linkerzijde van hole 4 wordt het hele hek en daarvandaan een lijn doorgetrokken tot aan het net voor de spuit-plaats Out of Bounds. Het is een tijdelijke regel!
Indien jouw bal Out of Bounds komt te liggen, kun je kiezen uit meerdere opties:
– een tweede bal slaan met een strafslag;
– daar waar de bal de Out of Bounds lijn gekruist heeft een bal droppen op de fairway niet dichter bij de vlag en dan met 2 strafslagen.
De Out of Bounds lijn geldt niet voor hole 9. Hiervoor is een plaatselijke regel opgesteld. Speel je op hole 9 de green aan en je komt over de Out of Bounds lijn op hole 4 terecht, dan speel je verder van de plek waar de bal ligt. Let hierbij wel op de spelers die afslaan op hole 4.
H&R commissie en de Baancommissie Golfclub Driene