Donderdagavondopstap

Situatie na 13-08-2020

Donderdagavond opstap is over de helft van alle wedstrijden die we kunnen organiseren in dit bijzondere jaar. We mogen ons gelukkig prijzen dat er toch een aantal ‘nieuwe’ leden deze leuke 18-holes Q-wedstrijd op de donderdagavond heeft ontdekt. Natuurlijk kunnen we nog steeds meer mensen plaatsen en dus deel laten nemen. Ook voor het over-all klassement kan iedereen nog kans maken. We hebben nog 5 wedstrijden te gaan en voor deelname aan het over-all klassement heeft u dit jaar maar 3 wedstrijdkaarten nodig. Dus…. wat let u!! Kom gezellig golfen op de donderdagavond. We starten nog een aantal keren om 16:30 en dan nog twee keer op 16:00
De koploper in het klassement is momenteel Adnan Meteer, gevolgd door Marieke Hardeman en Mart Schepers.
Er hebben nu in totaal 25 mensen deelgenomen, waarvan Alice Meijlis alle 6 de keren. Helaas moest ze gisteren uitstappen met een geblesserde teen. (niet op de baan maar ergens tegen een tafel aan gelopen) Toch op komen dagen, maar moest na een hole of 10 toch opgeven. Alice, ik vertrouw erop dat het allemaal weer goed komt. Sterkte.
Voor het eerst deed gisterenavond Marjolein van der Does mee. Dit talent is dit jaar begonnen met een handicap 37 en is afgelopen dinsdag onder de 24 gekomen met een hcp van 23,8. Voor haar een reden om gelijk maar deel te nemen aan de donderdagavondopstapwedstrijd. Geweldig, wat een lef. We zien toch heel veel leden onder de 24 die nog nooit hebben deelgenomen. Nou, ik denk dat we Marjolein nog veel vaker zullen zien. Ze speelde niet alleen. MAAR won ook gelijk. En met afstand. 39 stableford punten. Wat haar hcp naar 22,6 brengt. Geweldig gedaan, Marjolein. We hopen je nog vaak te zien.
Nog een topper gisteren, was Mart. Hij was onder de indruk van zijn eigen afslagen. Op hole 1 hoefde hij eigenlijk alleen nog maar een chip van 105 meter te maken. Wat inhield een afslag van 281 meter (386-105=281) Op hole 7 deed hij het nog even een beetje beter, daar moest hij nog130 meter naar binnen. Wat neer kwam op een afslag van 294 meter. Aangezien we geen longest prijzen hebben was het maar goed dat hij ook zijn korte werk nauwkeurig heeft gedaan. en kon hij met het balletje voor de neary naar huis.
Mensen, de inschrijving voor de slotdag op 25 september is open. Schrijf u alvast in. OOK als u nog geen 3 kaarten heeft gelopen. We hebben 25 plaatsen (om en nabij)

Alice Meijlis

EERSTE PLAATS