Marieke Hardeman kampioen 2020

Verslag van 24 september

De donderdagavond opstap heeft zijn finaledag dit jaar gehad op de Twentsche Golfclub. Er is heel hard gewerkt door een aantal deelnemers EN dat heeft op de slotdag toch nog voor flinke verschuivingen in het over-all klassement gezorgd.
Even een aantal cijfers van dit jaar op een rijtje:
Totaal aantal deelnemers dit jaar: 33 waarvan 13 dames en 20 heren.
Wel zijn de dames het meest constant aanwezig. Alice Meijlis heeft alle 11 wedstrijden op de donderdagavond met haar aanwezigheid vereerd. Ook op de slotdag was ze aanwezig (hoewel ze die dag eigenlijk wil vergeten).
Minimaal 3 keer gespeeld hebben 26 deelnemers. Hiervan zijn 11 dames en 15 heren.
Dit jaar hadden we i.p.v. zo’n 21 wedstrijden maar 11 wedstrijden. Daarom ook geen gemiddelde van de beste 6 maar een gemiddelde van de beste 3 gelopen kaarten. Er is heel goed gescoord dit seizoen.
De finale dag zijn we begonnen met een top 5 van 36 of hoger, Helaas deden aan de finale dag twee personen van de top 5 niet mee: Adnan en Mart. Volgende keer verwachten we jullie toch echt bij de finale dag.
Op zo’n dag kan er veel gebeuren. Denk je dat 39,3 genoeg is?? Ja, dat is het zeker. Met een berekening van ⅔ vs ⅓ zul je toch in de top moeten eindigen wil je je voorsprong behouden. En dat heeft Marieke prima gedaan.

Eerst maar even naar de slotdag zelf.
Ondanks wat pessimistische weersvoorspellingen hebben we een fantastische speeldag gehad bij de Twentsche. Na ontvangst met koffie en een klein appelgebakje en inslaan voor een enkele, zijn we de baan in gegaan. Wind, iets kouder dan de laatste tijd gewend, maar droog en soms zelfs even de zon zichtbaar. Erg mooi golfweer.
Alfons Esman kwam met 32 punten als beste uit de strijd gevolgd door Gerard Siemerink en Marieke Hardeman met beide 31 punten.
In de over-all betekende deze derde plaats van Marieke dat zij haar eerste plaats prolongeerde. Heel goed gedaan.
Gerard ging met zijn tweede plaats naar de tweede plaats in het over-all. Greg die tweede stond, had helaas niet zo’n beste dag op de Twentsche. Hij zakte van een over-all tweede naar een 5de plaats.
Christien was erg verrast toen zij bij de prijsuitreiking als eerste naar voren werd geroepen. Zij werd over-all derde. Heel goed gedaan.

Bij het Birdie klassement hadden we dit jaar twee prijzen. Te weten Marieke met 10 en Marianne met 5 birdies Totaal zijn er dit jaar op de donderdagavondopstap 59 birdies gemaakt door 21 verschillende personen.
Frans van Mol is denk ik een kracht voor volgend jaar. Hij is van een paar jaar geleden van het streepjes klassement nu toch een geduchte tegenstander geworden. Hij staat over-all op de vierde plaats. Knap gedaan Frans.

Ik denk dat we op een succesvol, kort, seizoen terug mogen kijken. Voor volgend jaar willen we mogelijk een iets andere opzet doen. Hierover zijn suggesties altijd welkom bij de commissie. Van Alfons en Greg hebben we al wat binnen gekregen Ook Gerard denkt altijd mee. WEL blijft de opzet om 18 holes Qualifying te spelen. Dat is en blijft onze opzet.

Voor nu blijf gezond en van de donderdagavondopstap commissie heel hartelijk dank voor jouw deelname en enthousiasme tijdens de donderdagavonden en tijdens de erg geslaagde slotdag. Rest mij nog onze sponsoren te danken.
Johan, dank voor de wijn en het wederom mooie gepersonaliseerde etiket.
Frans, dank voor de geldelijke sponsoring, hierdoor hadden we weer mooie prijzen.
Charles en zijn vrouw Lida voor de sponsoring van het vleespakket welke onze eerste prijs is geworden.
Elise Dorée

Coördinatie

Margreet Leijendekker
Ad van der Minnen
Sabine Geerdink
Marieke Hardeman
Elise Dorée

Marieke

EERSTE PLAATS

Elise

DE VERSLAGEN

Situatie per 17 september
Ja, het seizoen zit er alweer bijna op. Na werktijd 18 holes lopen wordt al weer heel moeilijk, We hebben de afgelopen drie weken de starttijd van 16:30 naar 16:00 gebracht en zelfs dan is het bijna niet mogelijk om nog 18 holes te lopen en voor het donker binnen te zijn.
WEL werd er in de afgelopen weken heel goed gescoord en daardoor blijft het ongelooflijk spannend om de plaatsen 1 t/m 8. Met een voorsprong van 2,3 punt zal Marieke bijna onaanraakbaar zijn. Maar pas op, soms zit het venijn in de staart. Zo is het punten verschil tussen Greg en Frans ook 2,3.
Even een rekensommetje: Met een verschil van 2,3 punten zou Greg met een verschil van 5 slagen van Marieke kunnen winnen en zou Frans zomaar 2de kunnen worden als hij met 5 slagen verschil van Greg zou winnen. Zo zie je maar. Tussen Frans en Greg zitten nog 5 anderen die ook nog zouden kunnen stijgen of dalen. Er is nog van alles mogelijk en we verwachten a.s. vrijdag bij de Twentsche toch het nodig vuurwerk.
Dit jaar hebben tot nu toe 15 mensen ingeschreven voor de slotdag. We hebben nog enkele plaatsen.
STAND: Top 25 Donderdagavond t/m 17 september

Situatie per 10 september
Marieke is naar de top van het klassement gestegen met een mega score van 40 en dat met haar handicap. Ongelooflijk om toch elke week weer zo te presteren. Top hoor. Ook Gerard Siemerink vindt zijn plaats in de bovenste regionen van het klassement. Met een 39 net achter Marieke komt hij binnen stormen met zijn vierde kaart staat hij nu op de vijfde plaats van het tussenklassement. Top hoor.
De strijd is nog lang niet gestreden. Nog een avond te gaan en dan op 25 september op de Twentsche Golfclub onze slotdag.
STAND:  Top 25 Donderdagavond 2020 t/m 10 september