3e Hennie Jordaan bekerwedstrijd

Drie spelers deden hun best om deze middag extra op te leuken door een hole in one te slaan.
De eerste slag van Gerard Siemerink was al bijna raak en dat hij het kan heeft hij vorig seizoen al bewezen door op deze hole 2 twee keer een hole in one te slaan. Dacht hij dat deze neary al binnen was, dan had hij buiten Hans Weber gerekend die de bal nog 10 cm dichterbij wist te leggen en daarmee de neary binnen sleepte. Ook Gerrit Groothuis deed nog een poging om ons in het clubhuis met een borrel te fêteren maar ook deze poging mislukte op enkele centimeters na.

Kor Huisman (foto links) trok de longest naar zich toe. Hierbij werd David Reinhoudt en Gerard van Ardenne gepasseerd en meldt hij zich hiermede bij de longhitters. Negen personen scoorden een birdy.
Op deze mooiste dag van deze week hadden zich 37 deelnemers ingeschreven. Of het nu komt dat het seizoen nog jong is of dat het gras op de fairway’s nog wel wat mag groeien, een feit is dat niemand zijn handicap heeft verbeterd.
Met 72 netto score was Gerrit Groothuis de beste speler op de voet gevolg door Gerard Siemerink eveneens met 72 netto door zijn playing handicap van 11 is hij opnieuw de beste scratch speler van vandaag. Wim ten Heggeler was vandaag de derde in volgorde met 73 netto score.
De opnieuw in leven ingeblazen traditie dat de winnaar de tinnen beker met Twents gerstenat zou ledigen liet Gerrit zich welgevallen.
Voor het eerst dit seizoen werd er op het terras de in en outs onder het genot van een drankje uitvoerig besproken en daarna werd er door een select groepje (de gezelligsten ?) nog van een heerlijke asperge maaltijd genoten.